Tuesday, October 28, 2008

dream??

Dear Lord Pa,

semalam saya bermimpi Pa, saya berada di sebuah rumah banglo menyaksikan sebuah keluarga yang 'struggle' ...si ibu bapa berusaha menyatukan anak-anaknya...walaupun banyak kepincangan...dan saya melihat mereka berdoa...pada mulanya saya hanya melihat saja...itu kayaknya spt video..dan saya cuma menontonnya..tapi sedang family itu sedang berdoa abis-abisan saya melihat seorang wanita muncul dan dia tersenyum..dan dari senyumannya saya merasakan wanita itu bukan keluarga tersebut tapi cuba merusakkan kebahagian dan ketenangan keluarga tadi..dan dalam hati saya saat itu pasti persis bahawa wanita itu adalah iblis...saya dapat merasakan saya bingkas bangun dari tempat pemerhatian saya dan saya mulai tumpang tangan kepada keluarga itu dan mulai berdoa dalam bahasa Roh...semakin wanita itu mendekat family itu saya semakin kuat berdoa bahkan saya mulai berkata...'Dalam nama Yesus, segala kuasa iblis dipatahkan..dalam nama Yesus...' dan sy mulai melihat wanita itu mulai menjauh dari family itu..yg dahsyatnya saya terjaga dari mimpi saya dan saya merasakan seluruh badan saya panas, jantung saya berdebar kuat, saya berpeluh..tangan kiri saya menekan dada saya as if saya benar2 berdoa...(selalunya ketika saya berdoa tumpang tangan pasti salah satu tangan saya akan saya letakkan atas bahagian dada saya)...saya merasakan mimpi itu benar2 real dan nafas saya laju menderu...saya mulai takut...saya mulai berfikir keluarga saya..jangan2 ada perkara buruk terjadi..saya mulai berdoa lagi..kali ni saya benar2 tau saya terjaga dan berdoa,..saya berdoa dalam Bahasa Roh...semakin laju semakin jantung saya berdebar kuat..saya mulai menyebut satu persatu nama family saya dari yang kecil sampai kepada besar..saya berdoa teman2 serumah saya..saya berdoa mengingatkan Pr Losius dan family..hati saya begitu bimbang..dan akhir sekali saya berdoa utk jemaat2 SIB Serdang yg lain...selesai berdoa...kok hati saya belum tenang..sya takut mau lihat hp saya sb mau tau pukul berapa ka...saya takut sekali kalau jam 3am...teringat kisah emily rose..tapi seperti ada tekad dalam hati saya suruh tengok hp saya..dan saya lihat hp saya waktu itu adalah 1.43 am dan ada 2 sms..saya membacanya..dan saya sngt terkejut kerna itu adalah sms dari salah seorang jemaat student masterskill..dia sms saya dalam 12.16am..(hp saya mood silent)..dan dia katakan begini " shallom sist, nak share sstu ne, syukur dgn Tuhan kerna Dia bri kesempatan tuk sy hidup lagi. baru2 ni tadi berlaku kebakaran di ruma ni. Hos@paip gas di rumah terbakar. Lebih 10 min berlaku baru api terpadam. Bayangkan sepatutnya api memang cepat merebak kan, tapi syukur selamat. Ni kesempatan bagi sy dan kawan2 , saya tau bukan rumah ni tapi 1 bangunan ni pasti terbakar meletup bah. Sykur Tuhan masih sayang kami" wah seketika sya membaca sms itu, saya menangis..kerna saya tidak menyangka hal itu terjadi. Sy memang tidak mengerti mimpi itu tapi saya tau persis pasti org2 terdekat saya mengalami sesuatu yg buruk...langsung sy sms dia balik dan saya katakan..PUJI Tuhan Semuanya selamat. haleluya. ..Lord makasih ya...Engkau sungguh baik...saya tau ROH KUDUS itulah yg membawa saya berdoa...saya ngak tau pukul berapa saya alami mimpi itu...tapi sy percaya semua itu Engkau berkerja.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...