Tuesday, August 4, 2009

Keep on!


'Journaling your worries to God is an effective discipline for reducing stress. In a way, it is like writing God a letter and asking him to take care of things. Once you have done so, you can go about the day relieved and refreshed that you have dealt with your troubles effectively'.

Kata-kata di atas sy temukan sewaktu sy sedang berkira-kira mau beli hadiah penghargaan tuk peserta SPK dan anak-anak bina sy. Sedang membelek-belek buku, sy percaya Tuhan memimpin sy bertemu dengan buku ini. Dan akhirnya menemukan power statement spt di atas.

Sy seorang yang suka meluahkan perasaan melalui tulisan. Bahkan, sejak sy sekolah menengah banyak journal yg sy buat mengenai kehidupan sy sehari-hari. Dari keadaan sy sedih sehingga keadaan sy gembira. Ada perasaaan lega tika sy menulis. Sehingga sy universiti, sy ada PC sendiri, sy mulai membuat 1 folder khusus tuk curahan hati sy. Semuanya sy luahkan. Sudah kerja ini, sy mulai mengenal yg namanya blog dan ini lebih menyenangkan sy. Bahkan sy boleh berkongsi gambar/video apa saja yg menarik perhatian sy dengan ramai orang.

Sy pernah terfikir, utk tutup blog sy atau paling tidak pun make it as a private blog. But then, itu tidak kesampaian. Kerna apa, sy senang menulis dan mengongsikannya kepada teman2 kenalan sy. Apatah lagi ketika sy menemukan statement di atas, itu membuatkan sy berbahagia. Tuhan tau talenta pada setiap orang. Dan Tuhan tau sy suka menulis.

Justeru dalam tulisan sy sehari-hari (maybe tidak sehari-hari, but i'll try to write as often as possible), semuanya berkisar dengan apa yg berlaku dengan diri sy bersama dalam komuniti-komuniti yang ada di sekitar sy. Termasuk kisah BGR. :) Dan yg pasti, sy akan connect itu dengan kebenaran dan nilai-nilai dalam kerajaan Tuhan, spy melalui tulisan juga sy dapat mengimpak ramai orang.

ok then, till here. Nanti sy akan update lagi. Actually ada bbp isu yg sy mau kupas tapi sy sedang mencari inspirasi utk mengolah topik tersebut. Sudah lama topik tu tersimpan dalam fikiran sy tapi masanya belum ada.

to all my bloggers friends..keep on writing!

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...