Thursday, December 17, 2009

*End*

Hi there! sori banyak-banyak sebab meninggalkan ruangan berblogging untuk beberapa hari (as if ada orang yang mau baca kan!heheheheh!)

Anyway, banyak perkara berlaku. Caroling di hujung minggu, christmas celebration, not forget to mention my Cabinet Paper... semakin mendekat mau cuti, ada saja adhoc matter yang pop up macam tu saja! Penat seh!

Sudah cerita certa ni, hari ini last saya kerja untuk tahun 2009. Becos i will be on holiday.... a Looooong holiday. hehehehe. 2 minggu je pun. Mau contact sy? bila sudah pindah kampung ni, access celcom sangatlah buruk! Tapi pada saya keadaan spt itu ok juga, boleh lah sy bercuti dengan minda yang tenang...ahakkks! Semakin banyak berlaku di ofis terutamanya, yang membuatkan sy seperti kena 'poison inside out' (dengan izin vien :p). Perlu dibersihkan dan perlu evaluasi diri..muhasabah diri. On top on that, sy mau susun balik segala perancangan2 ke arah masa depan yang lebih terarah (aise,ayat canggih betul!). Bukan saja kerja, pelayanan sy juga. Sy mau lebih bersedia lagi. Sy mau persiapkan diri saya, hati saya untuk melangkah tahun 2010.

relationship?family? tahun 2009 banyak betul cabaran dia sama sy dan keluarga saya. Tapi tangan Tuhan tidak pernah pendek untuk menjaga dan memelihara kami sekeluarga. Penyertaan Tuhan ke atas keluarga kami pada sy cukup nyata walaupun ribut, badai, taufan satu per satu melanda. Even when i write this, masih ada unsettle business yang berat untuk dishare. But then, pengharapan ku adalah pada Tuhan. Ada statement dari saat teduh sy yang masih sy ingat dia bilang begini 'hang on to God Promises'. Dan itulah yg sy lakukan saat ini. Bercakap soal relationship, awal tahun ini sy ada mendoakan seseorang tapi as i have shared before this, my BR consult me to let it go. Beberapa kali sy cuba melepaskan dan cuba lagi. Beberapa kali sy di suruh untuk buka hati dengan orang lain. Frankly speaking, sy tiada keyakinan untuk melepaskannya pergi. Ruang utnk berharap, masih ada walaupun sudah makin menipis. Tapi terus melupakan, diri sy belum bersedia. Apa lagi buka hati sama orang lain. Somehow, sy mengharapkan cuti kali ini akan buat sy lebih mendengar suara Tuhan. Ke mana DIA mau bawa sy, dan apa yang harus sy lakukan.

Bunyi sedih pula N3 ni kan, hehehe. Sy sedang mendengar lagu "berharga di mata Mu" dari Youth TW, so tidak semena-mena, semua kejadian seperti kena flash balik. *sigh*.

Apapun, sy positif untuk langkah yang berikutnya. Sekarang ni, i'm looking forward for the precious moment gathering with all my family. Sy rindu mereka.

Last but not least, i want to wish you Merry Christmas and happy new year.

*Bersama Yesus, pasti dahsyat, luar biasa!*. Tetap semangat ya teman2.

From the bottom of my heart,

do miss me ya...:))


xoxo

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...