Thursday, January 28, 2010

To u

Tak berkesudahan kasih setia TUHAN, tak habis-habisnya rahmatNya, selalu baru tiap pagi; besar kesetiaanMu
Ratapan 3:22-23

To my friend and lovely cousin J,

I've read ur blog this morning, dan sy dapat merasakan betapa beratnya beban dan tekanan kau sekarang ini. Perasaan seperti tidak sempurna dalam apa saja pekerjaan dilakukan, sy juga pernah hadapi itu. Perasaan untuk tidak menyalahkan diri atau simpati pada diri sendiri tapi akhirnya buat juga, pun pernah sy alami. Cuma sy tau, berat mata membaca, berat telinga mendengar, berat lagi bahu yang memikul. Berhadapan dengan situasi spt yg kau alami (walaupun sy tidak berapa begitu jelas), pasti membuatkan diri kita goyah dan lemah.

Tapi sy harap FT yang sy share dengan kau pagi ini, akan membuat kau tarik nafas panjang2, renungkan kebaikan Tuhan, fokus kepada Tuhan. Kita memang terbatas baik dari segi kesabaran, penguasaan diri, belas kasihan, kadang2 pandai expired. Tapi Tuhan Yesus tidak terbatas malah kasih dan rahmatNya tidak berkesudahan dan sentiasa baru setiap pagi. So, sy doakan kau pagi ni akan mengalami kesegaran baru, kekuatan baru dan keyakinan yang teguh bahwalah Yesuslah pembela Mu selama-lamanya, dan tidak selama-lamanya dibiarkan kaki orang benar goyah. Sy tau, ada rencana Tuhan yang besar untuk kau berada di tempat kau sekarang. I know u can pass thru it...why?because you are God child and HIS beloved daughter..

Love u cousin, STAY STRONG!

JLU.

2 comments:

PriNceSs AdOnAi said...

thank you so much omoi.

thank you for the verse, thank yyou for being a friend and most of all, thank you for caring....

PriNceSs AdOnAi said...

thank you so much omoi.

thank you for the verse, thank yyou for being a friend and most of all, thank you for caring....

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...