Friday, August 6, 2010

Good Morning**

It's friday morning...yeah finally...

Pagi tadi agak sukar bangun pagi, memandangkan sering kali terjaga..dari jam 320am, bangun sebab kesejukan. Dengan langkah yang longlai mengagahkan diri mengurangkan kelajuan kipas. Then jam 440 am terjaga lagi sebab sms masuk. So my wakeup call prayer morning jam 545am sangatlah payah untuk bangun. Sampai dalam keadaan berbaring berunding dengan Tuhan 'Pa, boleh ka pagi ni saya tidak bangun berdoa, sy mengantuk'. But then, ada suara RK dengan lembut menyapa saya 'Bangun saja dulu, berdoa sekejap pun tidak apa'. Terus, bangun berdoa, adalah beberapa bahan doa yang sempat didoakan sebelum mata kembali berat menuntut supaya tidur.

Badan terasa lemas, lenguh. Really hope today is saturday! hehehe. Tapi dari dalam diri memotivasikan diri sendiri, mengingatkan diri, hari ini hari terakhir bekerja untuk minggu ini. *Grin*

Ya, itulah drama di pagi hari Jumaat.

Anyway, semalam kami komsel. It was really a blessed moment for me. Sederhana tapi hadirat Tuhan nyata sy rasakan. Ya lah kan, setiap hari masing2 punya 4M sendiri, punya waktu bersama Tuhan sendiri, tp ada waktu di mana ada fellowship bersama teman2 seiman dan saling menguatkan antara 1 sama lain. Pagi tadi drive, suddenly sy terfikir, sudah lama di rumah kami tiada pertemuan tiada persekutuan yang mana ada 1 moment special kami berkumpul sharing firman Tuhan dan saling mendoakan. Sy teringat my friend Paris, said to me last time mana dia sempat pergi ke rumah kami, dia katakan 'ren, di rumah kamu ni pun boleh ambil waktu sharing dan berdoa'. Ya, he is right. Sy rindu those moment terjadi dalam rumah kami.

Apapun, sy macam ada plan untk itu. Tapi masih berdoa, supaya biar kehendak Tuhan yang terjadi.

So...hari ni hari Jumaat....enjoy your day...dan tetap beri dan lakukan yang terbaik dalam apapun jua yang kita lakukan..

Bless you...

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...