Sunday, March 20, 2011

A new begining...

hai friends...

berapa lama lah saya tidak brblog..mau almost 2 minggu juga kan...

anyway...saya rasa sangat bersyukur sebab saya bukan lagi seorang diri tapi sekarang sudah berdua. *wink*. Saya sudah selamat menjadi isteri orang.

Banyak benda lah mau share...bermula acara pernikahan kami di Kudat pada 12 Mac dan resepsi di sebelah Kunak pada 18 Mac. Macam2 terjadi.

Walaupun, banyak impian saya untuk majlis pernikahan saya...banyak yg saya plan dan yg saya wish terjadi...tetapi spt kata Firman Tuhan, setinggi langit dari bumi, begitulah tingginya fikiran Tuhan dari manusia. Dengan Tsunami yang melanda Jepun sehari sebelum majlis kami, Kudat tetap mendapat tempias dari hujan itu.

Hujan lebat pada hari kejadian, tanah runtuh..dan banjir yang menyebabkan hampir2 pengantin lelaki tidak dapat melepasi banjir tuk sampai ke rumah. Banjir yang teruk dan hujan yg berterusan menyebabkan majlis kami banyak tertarik masa...keadaan begitu turut menyebabkan emosi bercampur aduk..imanku hampir goyah....

Sampai jalan raya kk-kudat terputus..menyebabkan banyak saudara mara saya termasuk bbp kawan dari semenanjung terstuck. Jauh di sudut hati saya, masih ada ruang yang bertanya kepada Tuhan, kenapa semua ini terjadi. Kenapa mesti pada 12 Mac.

But one thing...saya sangat mengucap syukur walaupun dlm keadaan cuaca begitu saya dan MM tetap dapat disatukan dengan disaksikan oleh keluarga dan sahabat terdekat. Dan yg utama, Tuhan menunjukkan keajaiban-Nya di tengah2 pernikahan kami.

Saya menangis saat Ka James mendoakan kami...lebih dari segalanya...hanya ucapan syukur yang mampu saya berikan.

Ingatan2 dream wedding yg tidak kesampaian...akhirnya ditutupi dengan ucapan syukur yang tidak terhingga untuk pimpinan Tuhan dari awal sampai akhirnya.

:). Terlalu banyak ucapan terima kasih kepada individu2 yang berkenaan...tapi yg terutamanya kepada keluarga saya yg sangat cintai dan hargai jerih payah mereka. Love u all.

Sekembalinya nanti saya di KL, pasti ada cabaran dan adjustment yg perlu saya lakukan selepas bergelar isteri ini. Saya akan belajar dr teman2 yg sudah berkawin lebih dari saya...saya kan budak baru belajar. hehehehe

Bah itu sajalah tuk kali ni....

Be Blessed everyone.

4 comments:

Baiti Mustafa said...

Renny! congratulations....you looked absolutely splendid in your gown..kalau anak saya mesti suka sebab macam princess..;)

vivien_capri said...

congratulations lagi satu kali heheh..

welkam tuh the klub :D

time kawin la time pasling sebak :'(..hari tusia pun sampai nda dapat cakap tu vow sebab tenangis dengar khutbah Father.

anyway, a new stage of life awaits ahead dan banyak yang akan dipelajari dalam tempoh kenal masing2dengan lebih dalam. good luck and GBU both!

xoxo

rennylesa said...

cik baiti..

tq for the compliment...sekali seumur hidup dapat merasai spt princess sangat rasa..'wow'...

nanti anak cik baiti kawin boleh apa ambil gambar ala2 princess..
:)

rennylesa said...

bien..

tq tq tq...

ya bah..saya nangis time didoakan tu..sa tidak pasti apa sebab sa nangis tapi 1 thing kan, sa rasa sgt bersyukur sb wlpn dlm keadaan banjir dan hujan...kami dapat disatukan...

sekarang sa berusaha mau dapat 1 lagi title bien..*wink*

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...