Monday, May 27, 2013

My weekend

Puji Tuhan, ada cuti umum jatuh pada hari Jumaat. Sememangnya rasa betul2 mau bercuti sebab for the past 2 weeks, hidup saya di ofis sangatlah tidak mengujakan.

Saya, husband and anak hari Jumaat hanya berehat sepanjang hari d rumah. Since my father left us with his Astro Card, so bolehlah kami tumpang sekaki...syiok juga pula ada ASTRO di rumah..hahaha...all this while bila saya mau pasang Astro, my husband cakap 'bila mau tingu ASTRO kalau kerja pun keluar belum matahari terbit, balik pun matahari sudah terbenam'..so ding dong ding dong...tidaklah kami ada ASTRO. Masa parents saya datang, sebab takut mereka boring di rumah, tu yang pesan siap2 bawa ASTRO kad di rumah. Rumah sy ada piring ada dekoder..kad saja tiada..hahahaha.

So melayan lah kami anak beranak channel 701 the whole day. Saya peminat The Voice..so walaupun mungkin ulangan...tapi oklah I would say season 4 best! I like Shakira. Beza dengan Christina Aquilera, pemakaian Shakira so far sopan. :P

Sabtunya, kami keluar lah since anak sy kalau tidak keluar rumah macam x keruan. hehee. Of all places, we decided to go to Midvalley. Bukan apa, husband cakap senang parkir kalau d midvalley. Mau bawa dia the curve pavilion..ehmm susah sikitlah.. hehe. Tujuan, cari angin luar..takut nanti terperap di bilik sakit...lepas tu, saya mau carikan kolam2 untuk Joshua berenang. Walaupun tiada laman rumah, tidak apa, nanti kami usahakan cari...

so off we went to Midvalley City. Sampai jam 12 noon. Joshua sudah tertidur. Kami pun makan terus. Lepas makan, cari barang yang dikehendaki. Pusing2. Jam 2 sudah keluar. hehe. Tidak mau buat apa sudah. Shopping pun tidak mau beli apa juga. Kami keluar dr MV, pergi ofis husband saya ambil barang. First time lah anak beranak tingu ofis daddy. Besar dan selesa. Oklah compare to my desk sekarang, huhuhu I miss my own office at MOA.

Then balik rumah, continue watching my favorite THE VOICE.

Sunday, macam biasa pergi church. Cuma special sikit hari ini sebab ada celebration Mothers Day peringkat our church, So apa lagi melaram lah semua ibu2. Dan dilayan 1st class oleh para bapa di Church. BEST!

So today, masuk ofis. I wish i have one more day holiday. hehehe. Entahlah, apa yang sy buat sekarang di ofis benar2 tidak memberangsangkan motivasi kerja sy sudah. I tried to focus to my work..tapi rasa mcam I reach to my limit already in this area. I need something new! Cuma tahan2 hati saja. One more year..one more year renny. huhuu.. I thought I like this field, but after 1 year 8 months doing this, sy fikir cukuplah kot. Sy rasa sy lebih suka bidang pembangunan. Ada projek di bawah seliaan sy. Sy fikir macam try ICU pula. hehe. atau EPU. Dan sebenarnya, kalau ada peluang ke luar negara tu, rasanya best sangat.

Husband sy minggu depan kena suruh hadiri seminar di Chiang Mai, Thailand. Last year dia kena pergi seminar di China. Saya happy utk suami saya berbaloi lah kot. Setelah 10 tahun dalam servis he deserved to get the chance. Saya teringin sangat sangat ke luar negara atas dasar kerja. Pertama sy mau belajar cari Gov di luar negara macam mana dasar mereka. Keduanya, of course meluaskan minda sy. Siapa tahu, saya akan dapat tajuk tesis saya bila saya mau sambung belajar kan..

Bah, thats my weekend.

Lets get to work!  Chiayou Renny.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...