Thursday, November 20, 2008

ehmmm..

semalam kami ada prayer meeting...as always lah jam 8.30 malam di church....semalam actually giliran bro raymond, tapi kami tunggu sampai jam 9pm dia masih belum datang...Pr Losius pula sms c jaflee yang dia tidak dapat datang sebab keletihan baru pulang dari Cameron Highland bersama dengan ka James dan Ka if..so untuk tidak membuang masa saya kasih mulai sajalah prayer meeting kami..memang kami usahakan prayer meeting supaya selesai by 10pm. So only 7 of us...kami start pecah group dan bahagikan doa..malam tu kami doo khusus tuk pelayanan gereja kami.....after that kami dalam kelompok masing-masing sharing kehidupan..saling membagi hiduplah...puji Tuhan sya sangat diberkati dengan perkongsian kami semalam..saya, tunung dan naransa...ketiga-tiga kami sudah bekerja...dan masing2 ceritakan kehidupan kami selam 3 hari...sy sangat didorong oleh perkongsian mereka dan sy langsung dikuatkan semula..iya benar...ketika kita hidup dalam komunitas yang sihat..kita akan kuat...sy akui beberapa hari ni..saya letih..selesai mengurus program Champion Gathering di STM seremban baru-baru ini...lepas tu my family datang...lepas tu my kewangan juga lari budget..so macam2 perlu fikir....tapi syukur Tuhan itu baik..DIa gak pernah tinggalin sy..bahkan DIa tetap setia didik sy..walau sy lagi keletihan khususnya dalam 4M saya setiap hari...nah sy bukan katakan yang sy simply gak mau lama2 dalam 4m saya...tapi dalam beberpa hari ini..4m sy cuma bisa bertahan tidak lebih 10 min..kayanya mata saya itu berat amat...roh saya ingin lama2 tapi daging gak dapat turutin....lalu sy kalah lagi di situ....but then Lord....setiap kali saya bangun sy tau Engkau punya rencana yang indah buat saya....Pa, sy mau bangkit kembali...sy gak mau kelamaan kaya begini. cuma sekarang ini, aku lagi tengah bingung memikir sesuatu...sama ada aku siap ato gak mau melayani hujung minggu...minda ku sudah set pelayanan aku minggu hadapan...dan minggu ini aku tu mau seperti Maria yang hanya pingin duduk di kakimu mendengar Engkau berbicara...aku mau diperbahahrui...justeru, pa...biarlah Rohmu berbicara dalam hatiku..apa yang harus aku lakukan...apa aja Pa, jadilah kehendak Mu dalam hidupku...

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...