Tuesday, January 6, 2009

azam

semalam sy suda berjaya memulakan azam baru saya....:)....iaitu 'program kesihatan pribadi'..hehehhee...puji Tuhan semalam after balik dari kerja saya langsung bersiap ke UPM jogging di sana...walaupun seorang diri tapi sy enjoy....sudah lama rasanya tidak menjoggingkan diri..apa lagi jogging seorang diri dengan handphone MP3 peneman sy....best juga...sambil jogging perhati pokok-pokok hijau..gelagat orang...cuma semalam sebab baru mau mulai..jadi stamina ada slow sikit...penat juga lah jog 2 round padang K11 tu...saya berazam sekurang-kurangnya 3x seminggu sy akan berjogging....bukan semata-mata mau maintain keadaan badan (aise) tapi juga sy mau sihat..plus..jogging salah satu meningkatkan stamina...mungkin kalau sudah dapat kereta..mungkin hujung minggu akan ubah tempat ke Putrajaya ka...best juga tu...permulaan kerja semalam...sy enjoy...dan sy mau lebih proaktf lagi...pagi ni saat teduh saya....ada 3 perkara yang TUhan ingatkan saya iaitu Keluarga,Pekerjaan dan Pelayanan...dan di setiap perkara ini...saya menulis janji-janji Tuhan...

1-Keluarga - Firman Tuhan katakan kalau seorang diselamatkan seisi rumahnya akan diselamatkan. Dan inilah doa tetap saya seharian...keluarga saya akan mengalami perjumpaan dengan Tuhan (Love, Truth and Power Encounter) secara pribadi dan saya percaya akan janji Tuhan tepat pada waktuNya Tuhan hal ini pasti akan terjadi. Kerna doa-doa orang benar besar kuasanya.

2-Pekerjaan - Paulus berkata 'segala perkara dapat ku tanggung di dalam Dia yang memberi kekuatan'..dan Tuhan berfirman..'my grace is sufficient for you'...sy berazam tahun ni sy mau berkerja lebih baik dari tahun yang lepas..grab any opportunity that come dan belajar sebanyak mungkin..baik dari SUB saya, KPSU saya..dari kawan2 PSU dan staff KSI. Sy siap ditegur, dan siap menerima input dari mereka semua.

3-Pelayanan - sama seperti Yesus Kristus yang taat sampai mati...saya juga mau hidup meneladani Yesus...sekalipun saya akan dibawa ke padang gurun...sy tetap mau setia..sekalipun sy akan dibawa ke lembah kekelaman...sy tetap mau setia dan percaya kepada DIA yang menciptakan langit dan bumi, kepada DIA yang mencipta saya dan kepada DIA yang menjanjikan hidup yang kekal....sy mau belajar dari nabi-nabi dalam Kitab perjanjian lama dan Rasul-Rasul dari Perjanjian Baru...bagaimana mereka menang dalam apa saja situasi mereka...dan itulah azam saya tahun ini...sy mau menghabiskan pembacaan alkitab dalam setahun. Dan satu hal yang sy yakini...Allah itu Imannuel...Dia menyertai saya sampai akhir zaman.

Tahun ni, ada seorang sahabat jauh saya yang mengatakan begini..'biarlah tahun ini kamu semakin maksimal dan semakin bijak'...dan itulah komitmen saya, mau melangkah lebih dalam lagi bersama-sama Tuhan Yesus Kristus. Tahun 2008 adalah tahun permulaan saya dan saya percaya tahun 2009 pasti menjanjikan sesuatu yang berbeza dan punya keunikannya tersendiri...just to quote dari kata-kata KSU pagi tadi...sudah 5 hari berlalu tahun 2009...tahun ni masih muda kita masih punyai 360 hari kehadapan....bagi orang-orang percaya, pasti hari-hari berikutnya akan menghadapinya dengan penuh ketenangan dan harapan kerna kita tidak berjalan sendirian...ya pastilah.....

God Bless...

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...