Thursday, April 2, 2009

ESC...a moment to remember...

Dalam entry sy yang terdahulu, sy ada bbp kali menyentuh mengenai ESC..ESC...atau nama penuhnya Excellent Servant Camp. Hujung minggu yang baru berlalu ini, sekali lagi gereja kami menganjurkan ESC angkatan yang ke-II. Kali ni, gereja SIB Serdang adalah penganjur kepada acara ini selama 3 hari 2 malam iaitu dari 27 – 29 Mac. Spt ESC angkatan Perdana, kali ni MBS Rawang sekali lagi menjadi tumpuan lokasi. Walaupun kos penginapan di sini mahal, namun demikian kalau diikutkan dari segi kemudahan pengangkutan dan lokasi nya yang amat sesuai untuk suasana camp, maka sekali lagi MBS menjadi pilihan utama. Kali ni, peserta adalah seramai 100 orang, yang terdiri dari beberapa gereja. Manakala tim admin seramai 11 orang, 3 komandan dan 3 trainer.

Yang menariknya ESC angkatan II, sy dapat melihat respon peserta yang sungguh luar biasa. Dalam setiap sesi, banyak perkara yg sy dapat lihat dan sy sangat rasakan ‘kehausan’ peserta untuk berubah. Sy secara pribadi walaupun duduk di belakang, sy juga banyak mendapatkan sesuatu. Even tho’ ini adalah ESC yang ke-3 buat sy secara pribadi. ESC 1 adalah pengalaman berharga buat sy, kerna sy adalah peserta dan sy mengerti apa yg dialami oleh peserta. ESC 2 adalah pertama kali sy menjadi tim admin dan banyak yang sy belajar bagaimana untuk menguruskan acara ini. ESC 3 ini adalah tempat di mana sy benar2 memberi yg terbaik dari sy secara pribadi. Kami membuat persiapan awal. Dan sy bersyukur punya tim yg sangat memberi kerjasama dan menyokong acara ini in each and every way. Dan hasilnya, sy percaya kita semua melihat daripada perjalanan acara ini. Tp sy percaya apa yg lebih utama ialah, kami menunggu perubahan2 dari para peserta khususnya dari sib serdang. Spt firman Tuhan katakan, ladang-Ku sudah siap untuk dituai, tapi pekerjanya adalah sedikit. Dan sy percaya, selepas ini akan ramai pekerja2 Tuhan akan ‘turun padang’.

Banyak perkara yg boleh membuatkan sy ketawa, kerana banyak perkara lucu. Dalam masa yg sama, airmata sy sentiasa bergenangan setiap sesi. Sehingga sy berfikir, kalau ada anugerah takungan air mata yg paling banyak, sy boleh katakan sy antara calon-calonnya. Dan pada sy ESC III ini adalah ESC yang cukup bermakna buat sy. Kepenatan yg sy alami bahkan tuk tim admin yg lain juga, itu berbaloi apabila melihat respon dari para peserta.

Waktu yang singkat, tp sy gembira cukup gembira,....and I want more...Thank you Lord.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...