Wednesday, January 20, 2010

Di luar bidang saya!

Perasmian Gereja Anak GoLKids tinggal lebih kurang 3 minggu lagi untuk buat preparation. upss, ada mau tau apa tu GoLKids? hehehe itu singkatan daripada Generation of Light. Setelah almost 1 year gereja anak SIB Serdang tidak punya nama, akhirnya semua tim Gereja Anak dengan persetujuan dari MG nama GoLKids dipilih untuk mencerminkan anak-anak SIB Serdang. GoLKids..best kan! Di Lakecity, Starkids, di Kajang Kids Rock, di SIB KL English Kids Zone. Di Batam (tidak dilupakan) KEGA Warrior!! Kenapa perlu nama??perlu...nanti senang2 anak2 ingat dan bila sebut GoLKids, anak-anak akan keluarkan sorak2 and Yell2 mereka. Baru Semangat kan, ada identiti! Mereka lah harapan di generasi yg seterusnya....so we have to tell them,remind them that they are the generation of Lights.

Anyway, berbalik kepada perasmian tadi, so anak2 kena buat satu persembahan. So, setelah dipersetujui kita pilih menari. Wooooaaaa, betul2 menari ni di luar bidang saya. Kami pembina anak kena fikirkan pattern. So, sy pun browsing lah guna U-Tube..dan antara banyak2 sy suka pattern dua ni. Yang 1st ni, secara menyeluruh pattern yg ditunjukkan, tidak berapa senang, tapi masih boleh catch up (hopefully anak2 pun boleh catch up juga)...kenapa sy terpikat pattern ni, sebab ada banyak jenis pattern..so kalau mau senang ambil jak bbp steps yg sesuai dihafal oleh anak2 dan saya juga..hihiihi. Yang kedua ni, agak modern sikit dan yg buat pun kira youth sudah. Tapi best, yang ini rasanya, kena pulun berlatih baru boleh hafal. tp sy bercadang ambil a few steps yg mudah saja lah. (Jac, kalau ada suggestion silalah YM sy ya!)






So, apa akan jadi nanti? sy pun tidak tahu, boleh ka tidak boleh ni... sy excited menari sebenarnya...(lebih dari anak2 itu i guess!)...tidak pandai tapi MAU juga! hehehe...apapun, kamiorang berlatih dulu, tunggu hasilnya pada 8 Feb akan datang...kalau lah ada video...:)

2 comments:

PriNceSs AdOnAi said...

Besttttt.... ko mix saja mana2 moves yang ko suka. very2 happy tingu durang lumpat2 :D lagu praise tu akan pimpin hati dorang untuk menyembah...:D

chayo, chayo teacher renny!

:D

rennylesa said...

ya, itulah sy fikir2 juga...

thanks jac..

u must been very busy lately kan kan..

:) chiayou juga sama kau.

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...