Tuesday, February 2, 2010

lost in my memories

(source:google image)


Pernah minum? :D


kalau sebut Ch-rys-san-the-mum tea mesti berbelit dulu lidah kan...biasanya mau senang panggil air bunga jak. Dan selalunya dikaitkan air bunga ni bagus utk buang panas. :)


Sy tidak ingat sejak bila sy menggemari air bunga ni. Mungkin sebab sy kurang minum air bergas kecuali bila di KFC/McDonald, biasanya baru sy minum pepsi macam tu. Tapi selalunya, sy mengelak minum air bergas.


Nah cerita di sebalik air ni sebenarnya, tidak ramai orang tahu (termasuk family dan kawan rapat sy)yg sy suka minum ni. Dulu2, zaman sekolah rendah dengan menengah, sy dengan kawan2 sy biasanya suka bertukar2 diari yang penuh dengan biodata masing2..ye lah in case suatu hari nanti berpisah, jadi tempat rujukan lah tu diari dan akan jadi arkib lah. So biasanya dalam biodata mesti ada tu terms 'minuman kegemaran'. ^^. Jadi biasanya, sy akan letak air bunga aka chrysanthemum tea. Tapi bila masuk U dan sekarang, tiadalah lagi main tulis biodata2 macam tu, apa lagi minum air ni sangatlah jarang-jarang.


Sampailah suatu hari, bulan oktober tahun lepas, adalah kawan lama sy zaman U ni, jumpa sy dan ajak minum di kedai mamak. Belum sempat sy order minum, kawan lama sy tu sudah order untuk sy, dan yg buat sy terkejut tu, dia order minuman ni. Sy speechless sekejap sebab, walaupun sudah 4 tahun lamanya tidak jumpa, dia masih ingat minuman kegemaran sy. Terharu?ya tidak dinafikan.


Kemudiannya, semalam seorang lagi kawan lama sy yg menghulurkan minuman ini kepada sy...pun setelah 2 tahun lamanya lah sy rasa, buat hal masing2. Ehm, itu yg buat entry ini ..sebab air favorite sy banyak pula meninggalkan kesan dalam kisah hidup saya...*wink*.

4 comments:

thesweetlittlecat said...

saya suke Lipton Green Tea!!! sodap...

p/s: dolu2 saya peminat tegar tea Chryssanthemum juga, tp 3 tahun kebelakangan ini dgn munculnye lipton green tea, saya sudah jatuh hati!!!! tp sirap pun saya suker!! hehehe

rennylesa said...

green tea? uuu nak cuba lah...

nanti aku cari...

btw sirap, aku tak suka sangat :p

vivien_capri said...

siapakan 'kawan lama' yang dimaksudkan ithew??

adakah....??

rennylesa said...

:D

ya itulah tu..:p

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...