Tuesday, March 9, 2010

Syukur...

I think this will be my last entry for today... sudah ding dong ding dong pasal perasaan, pasal ucapan2 birthday, pasal hadiah, pasal kad, pasal terharunya perasaan sy.... sy mau abadikan Firman Tuhan yang sy dapat dari Bapa rohani sy.

Efesus 2:10

~ karena itu kita ini buatan Tuhan, diciptakan dalam Kristus Yesus untuk melakukan pekerjaan baik, yang dipersiapkan Tuhan sebelumnya. Ia mau, supaya kita hidup di dalamnya.

Daniel 11:32

~...'tetapi umat yang mengenal Tuhannya akan tetap kuat dan akan bertindak.

Sy percaya saya masih ada perkara yang perlu dibereskan di sini dan perlu diselesaikan...dan dalam masa yg sama, sy tetap harus menjadi kuat dan bertindak tepat pada waktunya.

Dan satu lagi..

Mazmur 86:11

~'Tunjukkanlah kepadaku jalan-Mu ya Tuhan, supaya aku hidup menurut kebenaran Mu;bulatkanlah hatiku untuk takut akan nama-Mu'~

Ini merupakan doa sy secara pribadi. Terima kasih Bapa, untuk hari jadi yang sangat memberkati sy... sy bersyukur sy diberi kesempatan untuk menikmati hidup di usia 27 tahun. Sy tau kalau ku hidup pada hari ini, itu semua anugerah daripada Mu.

Luv U so much Abba Father.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...