Wednesday, April 14, 2010

5.44

Pagi ini, sy terjaga seawal jam demikian. Pada mulanya, rasa mengantuk dan mau sambung tidur sangat kuat, tapi sy paksakan diri saya untuk bangun dan berdoa...sy berdoa berdoa berbahasa roh, menyembah Tuhan untuk menguatkan diri sy berdoa. Sy kemudiaannya menyembah Tuhan dengan menyanyi lagu ini;

Dengan darah Mu
Kau tebus dosaku
Dengan nyawaMu
Kau tukar hidupku
Kini aku sepenuhnya milik Mu
Akulah anak Mu

Yesus Yesus Yesus
Ku berseru
Yesus Yesus
Ku panggil nama Mu
Pengabdian ku hanya lah pada Mu
Yesus Yesus
Engkaulah Bapaku

Setiap bait lirik lagu ini sangat menyentuh hati saya...dan sy mulai berdoa berdoa... kali ini sy mau berdiam di hadirat Tuhan menantikan Tuhan berbicara...sambil menanti sy berbahasa roh..entah macam mana, perasaan mengantuk sy kembali...tiba2 fikiran sy lari entah ke mana-mana..macam sy tertidur sekejap...terus tiba2 sy spt mendengar suara Yesus kepada murid2Nya sewaktu disuruh berdoa sebab sedikit waktu lagi Yesus akan disalibkan...'tidak dapat kah kamu berjaga bersama aku?'..sy langsung kembali ke dunia nyata dan terus lagi berbahasa roh...dan sy masih menunggu Tuhan berbicara....30 min berlalu...waktu itu sy memang tidak larat sudah, sy mau tidur sekejap sebelum bangun bersiap2 mandi utk kerja...masa itulah sy mendengar dengan lembut 'anakKu, carilah wajahku selama mana engkau mau mencari wajahku, Aku tidak berada jauh, Aku ada dalam hati mu,..' bila sy mendengar itu, sy rasa ada damai sejahtera dalam hati saya dan Tuhan memberikan ayat firman ini Yeremia 33:3 'Berserulah kepada Ku, maka Aku akan menjawab engkau, dan Aku akan memberitahukan engkau hal-hal yang besar, dan hal-hal yang tidak terpahami, yakni hal-hal yang tidak kau ketahui'.

Bila saya renungkan FT ini, mata saya jatuh kepada perkataan AKAN. Akan selalu berbicara nanti, kemudian, pendek kata bukan pada masa itu atau bukan pada masa yang manusia tentukan, tapi pada waktunya DIa. Dan untuk mahu mengetahui hal2 yg besar, yang tidak kita fahami dan tidak diketahui, kita perlu terus berseru kepada Tuhan.

Sy sedang mencari kehendak Tuhan dalam persoalan yang saya hadapi. Dan sy tahu, Bapa sedang menuntun hidup saya dan sedang mengajar saya untuk menanti-nantikan Nya.

Terima kasih Bapa untuk kekuatan pagi ini...akan ada banyak hal yang akan berlaku di hadapan ku, tapi aku percaya aku tidak berjalan sendirian.

God Bless. (^_^)

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...