Wednesday, May 5, 2010

Musim Kawin

semalam sy menerima kad undangan kawin dari kawan sematriks saya yang juga adik kepada abang ipar saya..woaahhahaha...so kira2 apalah hubungan saudara kami tu ah? hehehe..ok! soalan ni nda penting tuk dijawab actually! wink!

anyway, happy tuk kawan saya itu..finally...tidak sangka pun ada juga...hehehe sy rasa siapa saja kawan sy kalau kawin, mesti 1st impression saya mesti like 'tidak sangka'..hehehe. Tidak tahu kenapa. I mean, my friend yang akan kawin, memang secara usia dia tua 1 bulan dari saya, tapi badan dia kecil jak dari saya..ok apa kaitan dengan saiz kan....tapi nda taulah...maybe sebab dia kawin dulu dari saya..muaahahahaha...

tarikh kawin itu betul2 jatuh pada hari kepulangan saya bercuti di kampung nanti. ngam2...so sampai ja di aiport terus lah sy ni ke rumah durang..yang of course kakak sulung sy pun mesti ada sana tu..entah2 my family pun ada...hehehhee. Bulan jun ni ramai betul yang jemput saya..tq tq tq... selain dari si bien yang akan kawin juga..tiba2 pagi ni dapat kad jemputan dari staff ksi...finally dan memang terkejut juga dapat kad dari dia...abis tiada ribut tiada angin terus dapat kad! Bagus!Bagus! Sy suka surprise macam tu!

Wah,..Jun yang akan padat hujung minggunya tuk saya...[sudah fikir Jun, pada hal Mei baru mula :D]

Sebut pasal kawin, semalam my long lost classmate chat sama sy di FB. Kawan suka gaduh2 dengki2 dulu2 lah waktu di sekolah rendah..hihihihi. Apa jadi, tiba2 dia tanya pendapat saya pasal bf dia, yang muda 3 tahun dari dia... Wah, terus sy jadi Love Counsellor pula.. :). Well, pada saya usia muda dari saya itu tidak menjadi masalah. As long that man, seorang yang sudah lahir baru [bukan setakat Kristian tapi sungguh2 menghidupi nilai2 kekristenan], dan seorang yang bertanggungjawab [aka dewasa rohani] sudah cukup buat saya. dan juga pastinya keluarga sya menerima dia. And this is the same thing yang saya bagi tahu kawan saya itu. Di dalam family saya, memang tiada .. kecuali auntie saya [adik bapa saya]. Husband dia memang muda 3 tahun dari dia. Tapi sy pernah tanya ni sama auntie saya, 'kau tidak kisah ka lelaki muda?' auntie sy simple saja jawapan dia 'yang penting dia dapat membahagiakan saya, daripada lelaki yang tua dari saya tapi pada akhirnya huru hara rumah tangga'. Ok, itulah yang sy ingat jawapan auntie saya. Memang jujur, sy pun seboleh2nya tidak mahu yang usia muda dari saya sebab somewhere somehow masih terasa juga kejanggalannya...[ahahaha teringat apa adik saya cakap]..but then, still kalau rencana Tuhan mempertemukan saya dengan yang usia muda dari saya...sy akan terima, as long spt yang sy cakap tadi..cirinya itu adalah MUTLAK.

Ok berbalik dengan cerita kawan sekolah rendah saya tu, yang dari mana entah tiba2 share pasal hidup dia....:D, dia tanya saya pula, saya bila lagi kawin. Huhuhuhu, syukurlah sudah ikut WB at least nda rasa macam stress jak jawab! ahahaha. Sy pun respon macam ni, 'nanti saya kawin, stock di surga masih banyak tuk saya'. (^_~).

Alright, itu cerita ceritera pasal orang mahu kawin ni...as a friend sy tumpang gembira! Doa saya untuk kalian, 'selamat menempuhi fasa yang baru, Tuhan memberkati' [aise ucapan standard sy ni]

Be Blessed everyone!

2 comments:

thesweetlittlecat said...

aku tgu ko nye card je ni tau..
jgn duk sibuk pasal org lain.. hehehehe.. *start hunting now gal!*

rennylesa said...

hehehe..

aku punya kad sure simple nye...
sabar..pasti ada kad aku tu nanti..even kau dah anak 1 pun kena juga datang majlis aku..ahahahah

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...