Wednesday, August 4, 2010

Give Thanks

Sy bersyukur dengan semua yang terjadi dalam hidup saya..baik itu yang penuh dengan keindahan, penuh dengan tawa keriangan mahu pun waktu-waktu kekelaman yang saya lalui. Baik itu saya alami secara pribadi, atau melalui keluarga saya mahupun yang terjadi dengan teman-teman saya. Saya bersyukur kepada Bapa yang sentiasa mengasihi saya dan menerima saya dan menanti saya selalu. Saya bersyukur dengan pertolongan Bapa yang tidak pernah terlambat tidak juga pernah terlalu awal.

I'm not a perfect believer. Still ada waktu2 di mana, iman sy goncang. Ada waktu2 saya memberontak dengan situasi yang berlaku dengan saya. I've shared all those happened to my life in this EDEN of my HEART.

Tapi justeru oleh kerana itu, selama mana saya mau belajar untuk terus dibentuk oleh Bapa, ada banyak hal yang saya perlu tempuhi. Untuk berdiri sendirian itu pasti tidak dapat sy lakukan, justeru sy mempunyai keluarga yang sentiasa ada bersama saya, ada bapa rohani yang mahu membimbing saya, juga ada teman-teman yang sentiasa mendoakan saya dan mendorong saya, maka dengan kasih karunia Tuhan saya dapat melalui langkah demi langkah dalam kehidupan saya.

Melihat semua itu, tidak ada kata lain selain ucapan syukur saya kepada Bapa di Surga. Sebab tidak selamanya DIA membiarkan kaki saya goyah. Justeru pada saat sy lemah, di situ nyata kuasa Tuhan menaungi diriku supaya aku tidak berbangga dengan diri ku melainkan bersyukur dengan kekuatan yang Tuhan berikan.

Thank you Jesus for this day... let yesterday be a history, and the future with it's own story, but let us enjoy this day...because it's a gift that given from our beloved Father for us to cherish each and every moment of it..

Bless you..

p/s-happy sebab my minutes sudah siap actually! *GRIN*

2 comments:

airin said...

i'm sure i will be the same when mine is also done... :)

rennylesa said...

hahaa..ya lah kan...chiayou airin!

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...