Sunday, August 22, 2010

semula...

Satu pertemuan, satu keputusan yang perlu dilakukan.

Selama hampir 3 jam 1/2 saya berkomit dengan 2 orang wanita yang luarbiasa [ya pastinya Tuhan turut bekerja di dalam pertemuan kami ini], akhirnya saya dibebaskan oleh perasaan2 yang ketidaktentuan kecuali 1 perkara yang mana sy perlu ambil waktu untuk mendoakan perkara ini.

Sy masih ragu2 sebenarnya, tapi sy juga percaya Tuhan menemukan saya dengan 2 wanita ini juga bukan 1 kebetulan. Banyak hal yang sy diingatkan. Terutamanya mengenai BLUEPRINT hidup saya. Bila sy renungkan kembali BP sy ini, sy jadi sedikit takut. Wah, waktu sy menulisnya sy begitu bersemangat dan begitu yakin. Tapi bila sy renungkan kembali, sy sendiri rasa 'wah' sampai macam ni sy fikir...wah..biar betul! Begitulah reaksi sy sendiri atas BP sy sendiri.

Sy tahu Tuhan juga tidak main2 dengan doa sy dan juga BP sy. Sy tau, Tuhan turut bekerja dlm hati sy semasa sy menulis BP sy sekitar Mei 2009. Again, sy diingatkan...terutamanya hal yg sy ragu2kan ini.

Tp sy ambil keputusan utk kebaikan semua, sy akan ambil waktu berdoa, dan dlm masa yg sama sy juga minta sokongan doa dari mama sy. Tidak pernah2, tapi kali ni sy rasa I need someone that really close to me [besides my keluarga rohani di serdang] utk bantu sy dalam doa dan buat keputusan.

Dan sy percaya, pasti Bapa di Surga akan tolong saya, clearkan hati dan fikiran sy.

o, ya maafkan tajuk yang entah apa2 tu. Apapun inti storynya I have to go back to 0 again...

~dont ask me what is the matter, but support me in ur prayer so that God will show me the answer tq~

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...