Friday, October 22, 2010

kiss Jepun vs Kiss Korea ???

o yeah..morning everyone..it's time for some rilexing entry... huhu..jgn di salah mengertikan tajuk entry tu ya....

Actually I want to talk about Korean Drama..it's been an ages [ehm..lama jugalah kali] rasanya, i havent shared anything about my favourite Korean Drama...maybe because nowadays, so many new actor and actress which i barely know since dah lama tak mengikuti perkembangan drama korea ni..[since kiera pun sudah pencen membeli DVD Korea..hehehe]

But thanks to mr mysoju . :D - now everything is free to watch online.. double yeay!


So Drama Korea ni tajuk dia 'Mischievous Kiss'..aka 'Playful Kiss'. Diadaptasi dari Komik Jepun yang bertajuk 'KISS'. Sy pernah tengok versi Jepun, dan sy terkejut juga bila Korea juga berminat untuk 'mendramakannya'. Maybe komik ini mendapat sambutan hangat kali...dulu kan Hana Yori Danga lepas tu Boys over flowers..sekarang ni yang ini.



upss... macam kenal saja hero dia kan? ya dia lah tu yang kamu fikirkan.

The Main Character:

1-Kim Hyun Joong as Baek Seung Jo

2-Jung so Min as Oh Ha Ni


Ni dia Kim Hyun Joong pernah berlakon dlm F4 sebagai Ji Hoo (2nd Hero in BOF). Tapi kali ni dia jadi hero u know!...sy memang suka tengok dia...handsome dan ada aura dingin ..hahaha.


Zoom in lagi...ya..itu dia...charater dia dlm drama ini, dia lelaki yang genius di sekolah dia. Top perfect score setiap kali ada exam. Sudahlah pandai, handsome lagi jadi memang menjadi rebutan di antara wanita di sekolah dia termasuklah watak perempuan di bawah, Oh Ha Ni.



So, perempuan ni, pada sy tidak berapa cantik tapi cantik lah berbanding heroin dalam Drama Jepun yang sy tengok. Tapi memang perempuan Korea pada sy lebih banyak cantik berbanding Jepun. Charater dia kesian. Berada dlm kelas paling 'uncit' [tidak faham tanya org Sabah] dan memang sah2 lah tidak berapa pandai. Tapi wanita ini tetap unik sebab, dia punya hati yang baik dan menjadi anak kesayangan kepada Bapanya yang punya restoran mee yang sedap [kata dalam drama inilah].

Jalan cerita dia begini. OHN ni, suka kepada BSJ. Jadi suatu hari OHN meluahkan perasaan kepada BSJ melalui surat. Tapi BSJ yang memang hati dingin, menolak OHN ni depan2 semua orang sebab BSJ cakap, dia tidak suka dgn perempuan yang bodoh. Dari situ OHN wlpn patah hati, tp sekejap saja, tetap saja dia suka BSJ ni. Suatu hari, rumah OHN ni terlibat dlm gempa bumi dan runtuh. Dipendekkan cerita, keluarga OHN dan bapa dia menumpang kepada best friend kepada bapa OHN yang juga merupakan ibu bapa BSJ. So, dari situ, OHN tidak menyangka dia akan tinggal serumah dengan lelaki idaman dia BSJ. So lepas itu, ada macam2 lah adegan mengikut jalan cerita komik lah.

So dari saya, sy sudah tengok movie KIss ni sejak sy dari UPM lagi masa tu drama Jepun. Sy suka drama tu dan berkali2 sy tengok drama tu dulu. Bila sy tengok drama korea ni, so far mau masuk episode 3 sudah, ada sedikit jalan cerita yg berbeza dr drama jepun yg sy tengok. Dan so far, sy lebih suka jepun sebab memang lebih sampai di hati perasaan wanita itu ditolak oleh lelaki yg dia suka. Dan dingin lelaki itu lebih terasa. Kalau yang korea punya, dingin tu ok, tapi masih kurang 'umm' gitu. Mungkin korea ni lebih berlemah lembut mungkin. :D

So baru episod 3, hopefully jalan cerita dia tidak akan lari jauh. Dan sy suka KHJ tu...suka sangat dia berlakon...hehehe.

Bah tengoklah...lucu sebab cerita high school kan. Tapi kalau korea tahan panjang lah jalan cerita dia.

Enjoy.



2 comments:

thesweetlittlecat said...

hehehe.. i like! i've download e few episodes oredy! funny n soooo cute! :)

p.s. dramatis korean ni, apa sahaja yg fampous di Japan confirm dia pun nak buat version dia! tp lg best dr Japan punye.. :)

rennylesa said...

itulah lucu kan..hehehe

durang buat sesuai budaya korea la kot..tapi enjoy...tengok sambil gelak.. :D

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...