Tuesday, November 23, 2010

I have HIM as my PROVIDER

'Don’t worry about anything; instead, pray about everything. Tell God what you need, and thank him for all he has done. Then you will experience God’s peace, which exceeds anything we can understand. His peace will guard your hearts and minds as you live in Christ Jesus.'

This one of my favourite verses in the BIBLE. Taken from the Book of Phillipians chapter 4 verse 6 to 7. This one is from the New Living Translations. :)

But before that, happy tuesday all. Its almost a week...that is no entry from this blog, and I'm really sorry for that. U know what, saya pandai rasa bersalah membiarkan blog ni lama2 tanpa sebarang entry. Sebab apa, saya suka menulis. Saya suka share my 2 cent thoughts. Biarpun simple, tapi itulah tujuan primer saya kenapa saya buka blog. Buat apa buka blog kan kalau biar 1 bulan, tidak bertulis. [upss, jangan ada yang terasa].

Anyway, back to what I'm going to share here is that, dalam beberapa waktu ini memang banyak perkara yang sedang dikerjakan. These things, we [MM and I] needs to be really cautious dengan option2 yang ada dengan source yg ada. Since our 2nd fasa sudah berjalan dengan baik, so bolehlah the next fasa berjalan. Macam pembinaan bangunan pula kan, begitulah lebih kurang juga tu! Soon bila waktu yg sesuai, I will share it here. SOON ya...

Jadi dalam keadaan2 begini, ada teman yang memberikan ayat dalam Filipi ini [refer di atas] untuk saya. Memang menjawab keperluan rohani saya lah. Sometimes, bila terlalu banyak perkara yang difikirkan dalam suatu masa yg sama, apa lagi perlu keputusan2 besar yang perlu dibuat, itu buat saya sempat stress juga sebenarnya. Apa lagi jenis temperamen macam saya ni, kadang2 kalau sudah malas fikir sangat, sy cepat give up fikir dan lebih suka ambil langkah..'oklah fikir kemudianlah'. Pada hal, perkara tu kena juga fikir sebab mau tidak mau, at the end of the day, sy kena buat keputusan juga...of course keputusan yang di ambil bersama lah dengan MM. But thanked God, saat saya macam tu, MM lebih kuat berfikir dari sayalah. Mungkin sebab temperamen cermat yg ada pada dia. Memang akan ada pergeselan pendapat, tapi semuanya back to kasih Kristus. Doa sepakat kena lebih kuat sebab kalau dengan kekuatan sendiri, memang disaster lah result dia nanti. God knows better than us.

Biarlah ayat ini berkali2 dengar pun, tapi benarlah kata BIBLE, bila kita sedang mengalami sstu RK pasti akan beri kekuatan dan DIA juga pasti berikan penghiburan thru HIS words. Ayat ni, sekali lagi memberi kekuatan untuk saya. To believe that everything is still in control. Nothing that happened to me that beyond God territory. He is there to meet every single thing that i needed.

Love U Jesus. More and more.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...