Thursday, December 16, 2010

The birthday Girl



A very late entry...

Happy belated birthday to my dear friend..miss Airin...ya, yesterday was her birthday. :D

I knew her during our DPA course. 6 bulan bersama...dalam batch sy tidak ramai yang bukan melayu..ok i'm not racist! Cuma, waktu kursus itu, time2 kawan2 melayu puasa atau sembahyang ada ceramah, sure kau kena cari kawan yg bukan melayu kan. So, i guess our friendship bermula dari situ.

Dia sahabat yang pada saya sangat setiakawan. Birthday sy tahun 2008, dia bawa saya ke SPA buat body massage. Dia treat sy masa tu. Dan dengan airin, sy tau sedikit sebanyak jalan2 ke The Curve, Sri Hartamas. Tempat2 yang masa tu sy tidak pernah pergi. Dengan airin, kami banyak explore di mana tempat makan yang sedap. Dari korean foods, Japanese foods, chinese foods, western foods, mamak, sampailah gerai2 melayu. Semua kami antam! Masa kami masih single, dialah kawan berjalan. Dalam seminggu kami akan cari masa bersama sama ada berjogging keliling rumah sy, sekitar UPM.

Sepanjang sy kenal dia, dia kawan yang suka mendengar, dan kalau dia bagi nasihat pun sentiasa boleh pakai. Dari kerja sampailah relationship. Dia juga bukan seorang yg berkira. Kalau nampak dia dari jauh, rasa akan segan dengan dia, sebab dia orangnya pandai bergaya dan ada style sendiri. Tapi one thing dengan dia, bila kenal dia sebenarnya dia orangnya sederhana. Dengan dia kau tidak akan rasa, kau dari kampung. :). Dia treat kawan2 dia semuanya special.

Sy juga suka shopping dengan dia. Sebab bila beli baju, she will give u advice..tapi dia akan tanya kita balik..'kau selesa ka tidak dengan baju tu? kalau tidak, cari lainlah'.

Birthday sy 2009, masa tu dia dan family dia ke Korea. Tapi dia tidak lupa sy. even sebelum dia pergi, dia sure akan ambil masa makan bersama dengan saya.
Bab kawan, sy sangat salute dengan airin. Dia akan susah payah kumpul hwei, fairene dan sy utk lunch bersama. Having gals out once in a blue moon. Harapkan sy dan yg lain sure x jalan. Tapi airin, memang gigih lah di situ.

Pada saya, airin adalah sahabat yang sangat special untuk saya. Though, secara beliefs we may have different there, culture ada perbezaan tapi dia menghormati setiap perbezaan yang ada. Tambah lagi, dia adalah wanita yang cantik dan slim. Kalau tengok dia, sure mau motivate diri, diet. :D

Wah airin ini bukan entry saja2 nak ambil hati you, or nak puji2 you..TIDAK. But ini semua dari dalam hati saya. Menjadi sahabat u, adalah satu kehormatan utk saya.

Thank you airin...you are special just the way you are. I hope ur soon to be husband will take care of you. Dia sangat berbahagia kerana mendapatkan u as his future wife.

Hope you have a very blessed birthday and wishing you more happiness to come in the future.

God Bless you.

2 comments:

airin said...

Haha... I like this entry. Thanks Renny. You are one of the best for me too. BTW, I noticed we hardly take pics after DPA.

rennylesa said...

:)

ya..macam makin lama makin tak bergambar...kena pastikan next meeting kita bergambar tau :P

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...