Thursday, December 9, 2010

Women's Summit 2010

Segala sesuatu indah pada waktunya...

saya tidak pernah terfikir akan punya peluang untuk menghadiri sidang kemuncak yang mana dihadiri oleh semua wanita...terutamanya dalam dunia sekular. Tapi semalam sy untuk pertama kalinya menghadiri Women's Summit 2010 di Pusat Konvensyen Sime Darby. Summit ini dihadiri daripada pelbagai lapisan umur..dari yg sudah berambut putih sehinggalah kepada usia seperti saya. Dari gov sector, to private sector and NGOs. Panel yang dijemput semuanya pada saya adalah wanita yg luar biasa, punya kedudukan tinggi, pintar. Speaker ada yg dari Jepun, Australia, dan Canada. Jemputan lain menteri dari Turkey, S'pore, Zambia dan Cambodia. So memang interesting!


Even, Dato' Paduka Marina Mahathir pun ada. Ok, sebab sy duduk agak jauh dari VVIP...so ambil gambar dari screen sajalah! :)



Seronok mendengar pendapat wanita2 ini. Dan antara yang menarik pada hari pertama adalah debate antara wanita dgn wanita juga membahaskan isu.. 'There's nothing stopping women!'. Kami mendengar hujah2 dr pencadang dan pembangkang. Dan diakhir nanti, audience yang menentukan sama ada kami setuju atau tidak dengan tajuk itu.



Kad Hijau, kalau bersetuju, there is nothing can stop women...or


kad merah, kalau tidak bersetuju!

and guess what kad mana yang paling banyak diangkat? dan kira2 kamu orang fikir sy angkat kad warna apa? :D

how about u?

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...