Wednesday, January 5, 2011

Kundasang War Memorial

Di awal percutian, sy menyinggah di Ranau tempat kerja adik saya. Sambil2 tu, ambil kesempatan untuk menikmati musim sejuk di Kundasang. (^^)

So tanpa dirancang actually, kakak sy pun ke Ranau tapi as usual durang bawa starring dia mandi manda di Poring. Anak buah sy yang seorang ni (yg lelaki) tidak mau kalau tidak ramai orang so kakak sy bawa lah sy sekali bersama dua orang anak buah sy yg lain.

Selesai mandi di Poring (yg awalnya cuma menemankan tapi akhirnya termandi juga)...masa masih panjang dan kakak sy bawa kami ke Kundasang War Memorial park.

So ni pintu gerbang KWM.

Bukan masuk free ya kawan2..ada bayaran juga tu...

Sekitar jam 4 begitu kami di sana..hujan renyai2 dan tau-taulah di Kundasang cuaca dia memang sejuk. Dengan unplanned nya ke sana, kami dgn anak2 buah sy berpakaian ala2 musim panas punya pakaian. Dengan short sleevesnya..sy lagi dengan seluar jeans pendek..Langsung tidak teringat mau bawa jaket ka, shawl ka...tiada langsung. so tengok lah apa jadi sama kami..(except kakak sy ada bawa baju sejuk dia sebab dia mengandung kan)

Na..dengan muka serabainya sy masa ni..sb dari mandi poring..mana ada touch up..dgn baju yg macam mau pegi kedai sebelah rumah saja..hahahha

But then, we managed to take a few pictures for our memories. Just like this;


Anak2 buah sy dengan baju tema musim panas :p


my sister dgn gebe2


rupa bentuk taman..yg cantik dan bersih..

so all in all...happy jugalah sy sebab..akhirnya sy berjaya ke sana..sebelum2 ini tengok di gambar orang lain saja. :)

Cumanya, sy masih mau ke sana sekali lagi..tidak puas hati sebab at this time sy jadi photographer so x banyak gambar sy..plus sy refuse to take pic of my own sb muka x best! hahahaha. So next time, sy mau pergi tempat ni sekali lagi (sila baca guna intonasi pengakap)...bukan apa, siapa tidak suka suasana yang sejuk2 kan....:)






3 comments:

vivien_capri said...

selamat datang ke kundasang hehehe

nanti p National Park lagi la..5km ja dari Kundasang heheh

Deepa said...

Aik, I orang Klang pun dah pegi sana in 2003. Hehehehe

rennylesa said...

vien, p kundasang sudah limpas bbp kali tapi baru tau ada KWM. :p. Kalau National Park sudah lah bah sy pg...

Deepa-itulah kan..u dulu kan UMS...so mesti ada perasaan nak ke semua tempat sblm balik kan?;)

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...