Friday, February 11, 2011

The city of Ikan masin

Just like this....




bagi peminat ikan masin mesti rasa terliur tengok ikan2 masin ni kan.... :D

sa antara orang2 yang kategori suka makan ikan masin. Feveret loh!

Anyway..hari tu sa utk pertama kalinya menaiki Flight domestic dari KK-Tawau. Ya 1st time naik flight ah bukan 1st time p Tawau. Saya sudah pernah ke Tawau 2x (masuk kali ni 3xlah kot). tapi itu zaman naik bas perjalanan ambil masa 1 hari, jam 7am bertolak dari Kudat sampai d SMK Kuhara Tawau 7pm. Budak2...masa tu aktif dengan pertandingan lalulintas peringkat negeri Sabah. So, bertahan lah duduk dalam bas..syiok ja limpas Kundasang, Ranau, limpas Lahad Datu, limpas simpangan Sandakan, limpas Telupid...(sa rasalah)...Tapi sekarang rasanya kalau disuruh naik bas p Tawau dgn perjalanan 10 jam..macam tidak lah..melainkan terpaksa lah kot...better naik flight 45min saja!

Tawau bukanlah tempat utama sa tu hari..yg sebenarnya sa ke Kunak berjumpa dengan bakal ibu bapa mertua saya. Sa sudah jumpa mereka cuma ini pertama kali ikut MM ke Kunak rumah durang (mestilah bah kan!). Nervous? kurang suda kot sebab sudah jumpa mereka sebelum tu kan.

Orang kata bila sudah kawin ni antara yg menakutkan adalah mentua. Teringat pula movie Monster-in-law. :p. Macam2 lah sa dengar. Tapi puji Tuhan, sa diberikan ibu bapa mertua yang sangat baik. Saya tidak rasa sa kekok dengan durang. Boleh bercerita panjang, bergurau...sa punya adik2 ipar..(yg sebenarnya sa lebih muda dari durang)pun sangat welcoming. Puji Tuhan untuk itulah.

so itu cerita family sana...yg sebenarnya sa sudah menyimpang cerita ikan masin kan! (slap myself).

ya..ya...itulah tu. Banyak ikan masin sana, affordable...(compared to semenanjung of course) dan banyak pilihan!

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...