Thursday, February 10, 2011

thursday punya bebelan!





Soalan: Apakah persamaan di antara ketiga-tiga perkara di atas?

Saya dari kejauhan dapat agak sudah semua jawapan..hehehehe

Ya! Jawapan yang tepat adalah: I'm using all these applications!

Saya seorang blogger...(kalau tidak apalah sy buat di sini kan?)

Saya juga pengguna twitter..(moderate user :))

Saya juga pengintai Facebook (account mode: active!)

Tapi hari-hari ini, sa semakin boring menggunakan FB. A part from u can chat with ur friends..i found out that lately FB get me bored already! Status di FB..tidak payah cakaplah..semakin jarang-jarang! Mau upload picture lagilah....berchat bila ada keperluan...but most of the time saya brstatus offline! Sa kurang suka FB sudah sebab once kau buat status semua orang akan komen...sama ada komen itu membina atau menjatuhkan kau...itulah FB! No border! Selagi kau bergelar friend..sama ada 1st tier friend ka..2nd tier friend ka..long lost friend ka...semua orang boleh baca page kau! Nasiblah!

twitter? ni jarang2 orang ada...paling bagus kalau kau ada BB..kau boleh update selalu...sini agak private..kenapa agak private..sebab kalau kau follow orang dan orang tu kasi follow kau..oklah...tapi syiok baca twitter orang ni..apa lagi artis2 yg femes...penuh kadang2 1 hari twitter page dengan gossip2 yg boleh boleh lah kasi santai sikit fikiran.... but then..saya bukan juga pengguna aktif..ni sebab kalau online thru my hp bil tinggi sikit..kalau ofis pula kadang2 terlupa aktifkan twitter.. :) but i enjoy using twitter! ONLY my CLOSE friends can know my current status!

Blog? Blog ada 3 macam..ada yg private for the author saja yg boleh baca..ni serupa macam e-diary...(psst sa selalu juga buat macam ni)...ada juga yg private with selected readers..ini lebih kurang twitter lah juga...kalau kau rasa kau punya entry memang sangat penuh dgn keterbukaan langsung sa pun suggest make it private...bagi baca kepada kawan2 kau yg boleh percaya saja! Tapi ada blog yg public reading pula. Like my blog now. Entahlah, sa suka share my thoughts melalui tulisan. Tidak ramai yang tau kewujudan blog sa sebenarnya. Dulu sa letak dalam info profile d FB. tetapi setelah mendapati ada 'orang2' yang menggunakan blog sa sebagai tempat durang 'mengenakan' sa..sa hentikan! Saya tidak tau berapa ramai silent reader saya yg might be sa kenal juga..tapi as long saya yakin apa yg sa tulis tidak menjejaskan mana2 pihak...sa akan teruskan bloging!

Kenapalah sa merepek ni semua kan..perlu ka? hehehe. Ini maksudnya sa keboringan sudah. Mau cakap pasal kerja, kerja sa itu itu juga tidak pandai abis2. Bila menghadap paper, sa blank..bila blank maksudnya menghadap paper sa yg tiada kemajuan lah tu. Boleh kata sa bosan sudah...sa mau cuba bidang kerja baru...tolonglah bukan ini...

Bila cakap pasal persiapan kawin..like bbp kawan akan cerita detail pasal persiapan durang..sa ambil langkah yang ini sa simpan. Bukan tidak mau share benda bagus...tapi lain orang lain kali persiapan dia..so tunggu masing2 sudah mau sampai ke tahap itu akan merasalah bagaimana mempersiapkannya! So yang ini no comment! :)

Mau cakap pasal makanan...sekarang sa sudah jarang2 ke tempat yang best tuk explore tempat makan yg best best!.. ada 1 tempat sa belum buat entry pasal tu..tapi cerita sudah basi jadi sa malas sudah! Mau share pasal apa yg sa masak di rumah...lagilah...time masuk dapur mana ingat mau ambil gambar sudah..lapar punya pasal kan!

Mau cakap pasal percutian..aiyaa...sejak batam sa belum ke mana2 lagi...except to 1 place yg juga sa promise sa akan cerita..entah bila lah sa mau cerita tu.

Jadi saya pendekkan cerita...di atas semuanya ini kali...sama ada sa betul2 sudah tahap tepu di tempat kerja dan perlu kan suasana baru..atau sa kena shopping (apa lah kaitan)...hahahaha.

Apapun saya tetap bersyukur sebab sa masih hidup sampai hari ini...utk menikmati momen momen masih single ni..tidak lama lagi bila sudah 2 menjadi 1 mungkin lain kali cerita sa..so tunggu saja ya!

God Bless.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...