Wednesday, March 2, 2011

no one can knows..

ya tidak siapa yang akan tahu berapa lama kita berada di bumi ini...

sometimes kelihatan tubuh seseorang sihat, gembira seperti tiada apa2 yang akan berlaku..and the next thing yang kita tahu dia sudah pergi meninggalkan kita...

salam takziah saya untuk batch mate saya saudara Hilmy Hasrin dari sidang A. Saya tau dari
Airin. Saya terkejut sebab usia hilmy masih muda baru 31 (kata mereka) dan hilmy meninggal semasa tidur akibat serangan jantung. (info yg sy dapat). Sy tidak lah rapat dengan hilmy..tapi sy mulai kenal dia dan bercakap2 dengan dia semasa di penghujung DPA dan kami sama2 terlibat dengan persembahan. Dia orang yang talented dlm musik dan masa itu kami 'the chipmunks' bergabung dengan mereka. He is a nice person. Tidak sombong, suka senyum dan suka membantu. Biasanya dalam arrangement musik, semua mesti perfect kan...latihan harus bertubi2, tapi dia orang yg stabil..tidak mudah melatah sy nampak.

Sy setuju dengan apa yg airin cakap dlm blog dia..life is short. Hargai setiap orang2 tersayang dalam hidup kita. Rasa benci...marah..kepahitan...itu hanya membuang masa kita...bahkan dalam Bible sendiri mengatakan berusahalah untuk hidup damai dengan sesama lebih2 lagi dengan saudara seiman.

Kalau hari ini, ada pribadi yang melukakn hati mu, menyakiti hati mu, mengecewakan mu, mari lepaskan pengampunan kepada mereka. Lepaskan berkat utk mereka. Kasih agape kepada mereka, kasih yang tidak bersyarat. Hargailah masa bersama keluarga tersayang dan jangan lupa mengatakan kata2 yang indah utk mereka.

Because we'll never know....when the time is come...

p/s-RIP to my friend Hilmy Hasrin.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...