Friday, April 15, 2011

Bila bergelar 'Puan'...

Lama tidak update blog...sowey...masih ada ni.. :).. Anyway...sedar tidak sedar, sudah sebulan 3 hari saya bergelar Puan. Jadi isteri orang...:) Ada perubahan ka dlm sebulan ni? well let see...

  • kalau bangun pagi during hari kerja, memang husband juga duluan. Since MM keja di KL so dia kena keluar awal dari saya. Saya? heaven. Sebab ofis sudah semakin dekat dgn rumah. :D

  • balik dr ofis, masak. Dulu zaman bujang, biasa juga lepas balik dr ofis trus rushing p dapur, so tiada kejutan sangat lah di situ. Cuma, dulu ada banyak chef...sekarang saya lah chef nya di rumah. So menu tuk 7 hari I have to think and do it by myself. yg penatnya tu, fikir pasal menu...bla bla...bahan..bla bla...sy bukan macam kawan2 sy macam suhanaazlin (hehehe epsecially dia lah) yg campak saja terus jadi. Sy kena ambil masa..analisis..ahahaha..not born to be chef kan..hanya ditrain saja..:)

  • sekarang kami berdua di rumah, semua kwsn d rumah jadi territori saya as a wife. Maksud sy, sy kena pastikan rumah dalam keadaan bersih, tidak berhabuk, dan teratur. MM seorang yang cermat, teliti (lebih2 lagi dr saya) so sy kena faham. Mungkin sb sy jenis yang sempoi saja. Dia tidak tahan tengok rambut saya yg 'hari-hari' gugur. Apa boleh buatlah...

  • cuci baju? yang ini best. Dulu rumah bujang tiada washing machine. sekarang saya suka sebab sy tidak perlu risau mau berkejar p dobi utk jeans..towel...ada sudah 'tukang' yang boleh tolong sy.

Baru sebulan...so tidak ketara sangat..tidak taulah..kalau ada pertambahan ahli dalam keluarga nanti..lagi banyak adjustment kali...


Puji Tuhan, sebelum kawin memang kami dua sudah banyak encounter conflict since kami ni berlainan sangat temperamen dan nilai yang ditanam dr keluarga..jadi after kawin ni..wlpn ada konflik...tapi by God Grace..we can solve it. Tidak mau ulas panjang lah sb kalau yg lebih lama berkeluarga tu lebih tau lah dari saya.


Apapun, bila 2 menjadi 1, pada saya adjustment tu banyak pada isteri lah kot. Sebab apa yg isteri kena fikir dulu, dahulukan suami. Cthnya, suami mau makan apa? dia mau macam mana baju dia kena iron?dan banyak lagilah.


Anyway, I am very happy with my life now. Single also the best time to explore so many things. But I already passed it and I do enjoy those time being single. As for now, sy bahagia...Because I know, I have someone who will be there for me thru up and down....


Blessed everyone. GBU

1 comment:

mamamya said...

hehe..masih lagi dlm proses adjustment menjadi isteri, nanti lama2 ok la =)

renny, i bukan la hebat sgt masak...tp sebab dah terpaksa survive duk tempt org terpaksa memandaikan diri...sini x macam msia kalau teringin bole pergi beli huhu...

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...