Thursday, April 7, 2011

Dari jauh mata ku melihat...


Such a beautiful view right? guess where it is?

.

.

.

.

.

.

.

.

tidak dapat teka? ini tempatnya Christchurch, new zealand.


kenapa tiba2 sebut pasal christchurch kan...saya sebenarnya in the mood mau melancong. Boleh kata mau honeymoon juga sama husband saya. Ini semua gara2 tengok gambar kawan2 di Fb yang sudah melancong sana sini. ada yang ke Perth, ada yang ke Bandung, ada yang ke Vietnam...tidak payah tengok orang lain, my adik pun sudah pergi tangkuban perahu di bandung..huhuhu. Bulan 5 ni dia mau ke bali lagi pula. C airin pula akan ke HK dgn husband dia. Bestnya...


So saya buat survey lah sikit2 pasal tempat y best. Last2 saya teringat ChristChurch. Bukannya femes pun tempat ni di telinga saya. Ya lah orang selalu cakap pasal bandung, surabaya, bali, krabi, bangkok, hong kong..etc etc..ini semua tempat2 yang kawan2 saya pernah pergi. Tapi saya belum dengar lagi kawan saya yg sudah ke new zealand.


So bila tengok website dia, currency NZ, tempat best di CC...saya rasa inilah tempat yang saya betul2 mahu pergi. Saya shopping tidak sangat kali, sb kalau mau shopping bagus p tempat yg murah dgn RM berbaloi lah juga borong. Macam d Thailand ka, Indonesia ka. Tapi di CC ni, keunikan dia ini;


gila cantik...pemandangan berumput hijau...wah..saya suka!

ini d canterbury (near christchurch). Cantik tu...

wah.....bestnya mata memandang...


dan CC ada banyak bangunan Church terutamanya yang cantik design dia. Aduh! Godaan betul NZ ni di mata saya.


Ya, saya peminat bumi hijau. Dan saya rasa NZ memenuhi cita rasa saya sebagai tourist. *grinned*


sekarang sedang pasang impian mau ke sana dgn MM. since currency dia agak mahal. Ya lah, kita RM1, dia baru 0.43NZD. Bayangkan... mau big mac di sana pun sekurang2nya RM12.


Kalau kami bawa RM2K pun baru 8++ duit NZD. So untuk maksud ke NZ ni haruslah berusaha menyimpan duit yang extra supaya pergi sana tidak sia2.


p/s-ada siapa2 yg sudah ke NZ?sharelah dengan saya.

3 comments:

thesweetlittlecat said...

my dream place to cont my p*hd... u know y??? becuz i miss Lord of the rings! hehehehehehe... tp semenjak kebelakang ni kat sana asik earthquake jek... tkt lah plak but still the most beautiful place in the world for me.. :)

vivien_capri said...

yep..also the place i've been wanting to go apart from switzerland. mau tingu all blacks main ragbi live sebab kumpulan ragbi paling unik with its haka dance before any game heheh

sia mau tingu orang Maori n join 'haka' dia ekeke...banyak ba ble venture sana new zealand..hehe

lagi2 LOTR buat film sana, makin berkobar2 mau p trip to the Middle Earth n cek out Frodo punya kampung ...ekekkke

mamamya said...

renny, takpe angan2 tu yg buat tambah semangat kumpul duit pergi melancong...jauh berjalan luas pemandangan, seronok tengok tempat orang tp masuk 3-4 hari msia jugak u rindui nanti =)

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...