Wednesday, August 10, 2011

Missing the other half of me..

Agak mengantuk di pagi hari rabu ini. Mungkin semalam saya terjaga jam 330 pagi dan tidak dapat tidur lena lepas itu. Entah kenapa, tiba2 rasa takut. Terasa ada 'orang' tidur di sebelah saya. Scary sekejap!

Dalam 2 hari dan 2 malam ini, saya akan berseorangan di rumah kerana, husband saya out stesen. Selama kami kawin yang mau masuk 5 bulan, banyak kali sudahlah husband saya out stesen. Paling lama saya 'ditinggalkan' adalah 5 hari. Cuma kali dia out stesen, saya agak reluctant mau bagi dia pergi. Sy rasa tidak mau ditinggalkan berseorangan di rumah. *sigh*

Dan sejak mengandung ni kan, setiap kali bila husband saya beritahu saya yang dia akan out stesen, mesti saya akan rasa mau muntah dan pening2 kepala. Lagi teruk masa alahan saya di awal 3 bulan. kalau biasa muntah teruk adalah dlm 5 kali mungkin, tapi kalau husband p out stesen muntah saya akan jadi lebih teruk lagi. As if my baby faham juga yg daddy dia tiada. Jadi sekarang ni, bila saya suda mulai ok, sebab muntah sudah hilang dan selera suda mulai ok. Bila out of sudden my husband told me that he have to go to somewhere else, again the nausea feeling coming back to me!

Sampai husband saya pun perasaan sudah each time dia out stesen mual saya tu mcm datang balik. So semalam sms lah sama husband..and then husband reply, dia suspect anak kami ni perempuan kali sb manja dan sayang sama daddy dia, sb tu bila daddy dia tiada, baby meragam. Saya reply balik, kalau baby lelaki maksudnya tidak sayang daddy dia lah...husband reply...kalau baby lelaki dia manja sama mummy dia..

Since jantina baby kami belum di scan so masing2 ada teori sendiri. Hehehe.

Lepas tu my husband cakap, next week dia kena out stesen lagi kali ni mau 11 hari. Gila lama! Like I said before, paling lama sebelum ni pun 5 hari..ni kali 11 hari? macam mana lah saya nanti seorang tu? Wlpun saya ni bukanlah dikategorikan sebagai seorang yg berani sangat, tp bukan juga penakut sangat, ada masa2 saya pandai rasa insecure duduk seorang di rumah. Apa lagi sekarang ni saya sering terjaga subuh2. Mcm pagi tadilah, tiba2 rasa takut tidur seorang. sigh.

Pelik juga lah jadi suami isteri ni. Sudah jadi ragam berumah tangga, ada waktu ada juga gaduh2. Tidak kisahlah gaduh2 sayang atau gaduh betul! Saya dgn husband ni pun tidak lari mcm tu juga. Kdg2 tu bergaduh, rasa macm x mau tingu muka husband jak. Tapi itulah, suami isteri yang sudah membuat perjanjian di hadapan Tuhan. Sekalipun kami gaduh, berbaik juga (sayalah especially, nangis2 minta pujuk..hahaha).

Dan kali ni bila husband keluar out stesen, terasa betul kesunyian. Rindu pun ada sama dia. Baby pun turut sama merasakannya sehingga semalam, mual tu datang balik sama saya. 'Baby, pls dont do that to mummy..ya'. Sekarang panggil baby ja dulu..soon bila tau jantina...saya suda boleh panggil nama sudah. :)

Oklah...have a nice day everyone....God Bless

p/s- saya tinggalkan klip ni(lama suda tidak dengar)...kasi jiwang skit =p

2 comments:

Deepa said...

Hahahahaha. I teringat that I pernah ckp kat anak saya when I brought him to office 'You better make friends with this aunty because this aunty may get a baby girl'. So lets see if it becomes a reality ;-)

rennylesa said...

hehehe..

i ingat tu deepa...:)

ya let see...hmmm

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...