Wednesday, October 31, 2012

When I look back..


Blessed wednesday....

Hi...hi...yep...it's not wordlessly wednesday..because i'm planning to write more here.... ^^ (it's the end of the month)

So pejam celik pejam celik its already 31 October. And 2012 is almost reaching to his end...wow....really really fast...suka lah tu mau kasi cepat2 umur 30...upss...betul lah ini tahun last saya kepala 2..tahun depan...kepala 3 sudah...hahahaha....saya adalah wanita berusia 30-an...ehmmm sound very weird to me...

but that's life....so today i want to talk about my life throughout this 10 months....

yes...bukan senang menjadi Renny..saya adalah saya dan tidak mungkin menjadi orang lain... kenapa sy cakap macam ini....ada sbabnya...my true confession...kadang-kadang (which is most of the time) saya tidak sabar dengan proses 'pemurnian' diri saya... contohnya dalam kerja saya...saya berusaha sudah supaya tidak lambat dari segi proses/prosedur yang biasa sy lakukan...tapi kadang kala, sy masih gagal capai target...sampai ada KPSU (lain seksyen) cakap 'never learn from mistake'... waktu saya dengar ni hati saya sangat susah...sedih pun ada....sampai saya bertanya kepada Tuhan...why....why I keep doing the same mistakes....do I never learnt from my mistake....this is not fair..ive been strugle to do and give my very best in my job...why there is still mistakes...

menjadi seorang ibu dan isteri juga bukan mudah...i have to be morrrrrreeee patience.....and yes it requires a lot of my energy to be that kind of wife...there is time i failed to do so....i do know how to be angry...sometimes i felt dissapointed...sometimes i feels underappreciate...sometimes i felt im lonely...sometimes i felt no body understand my needs....fuhhhhh...so so emosional kan...

but itulah saya...this few days...i was remind by the story of Daniel...how he faced with so many trials and how he so confident to overcome it...(read the bible).... bayangkan Daniel terang2 suda di masukkan dalam gua dan ada singa yg lapar mau makan dia...tapi apa jadi....Daniel terus berharap kepada Tuhan...bahkan semakin kuat dia berdoa dan mencari wajah Tuhan...saya selalu fikir saya ni belum sampai mau kena baham dengan singa ka harimau ka....takkan secepat itu saya putus asa..takkan lah saya ni tidak yakin dengan pertolongan dan perlindungan dari Tuhan....

Then dari situ saya strike back....semangat sy kembali naik... I want to fight back... saya belajar untuk bersabar dengan proses pembelajaran dari hidup sendiri...memang banyak kata2 orang yang boleh melemahkan kita menjatuhkan kita...tapi 2 Tim 1:7 ingatkan sy pada hari ini bahawa sahnya roh yang ada dalam sy bukan roh yang memberikan ketakutan tapi roh yang membangkitkan kekuatan, kasih dan ketertiban...dan semua itu hanya diperoleh dengan hubungan doa dengan sang Pencipta....

so here I am...LIFE must be go on...so chill out...semangat....jum ada 2 bulan lagi mau kasi abis 2012...pastinya setiap hari ada jalan ceritanya sendiri.....

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...