Friday, October 31, 2008

rindu


gudmorning...


hari ni saya awal sikit tulis blog...saya sempat baca blog airin a few minutes just now..saya baca kisah hidup DPA nya...ehm..tiba2 saya rindu pula dengan suasana DPA especially durin class...pergi breakfast kalau rajin kalau malas terus p punch then tapau di kantin INTAN...then straight foward p audi/bilik Baiduri/DSG..inilah kelas di mana sidang D selalu ditempatkan. sebenarnya saya memang tidak mau ingat apa pun tentang DPA..kenapa ya..maybe sebab banyak pengalaman yg pada sy tidak mau ingat...but then today morning hehehe i realize that actually..6 month berada di KIARA dan INTENGAH..will happen once in a lifetime...and i will never have that kind of situation after this..rindu....adalah perkataan yang terbaik untuk mengambarkannya...berada 6 bulan di sana..macam2 sebenarnya saya lalui...manis/pahit/gembira/sedih/pura-pura gembira/tapi sedih memang betul hahahaa...tapi apa yang betul-betul saya ingat ialah ketika saya menaiki whaler dan kayak..for me itu pengalaman yg sangat mahal buat saya...siapa tau Tuhan membenarkan saya mengalami pengalaman seperti 'thunderstorm' semasa menaiki whaler...wah kalau saya ingat balik...itu semua kasih karunia Tuhan yang memungkin saya dan teman-teman ada sampai hari ni...masa itu bukan lagi ingat pasal mabuk laut atau apa..tapi sejuknya yang sampai ke tulang sum-sum benar-benar menguji saya dan teman-teman the meaning of survive. then berkayak selama 9 jam mengelilingi pangkor juga..adededi...berhadapan dengan ombak yang ganas..aduh...Tuhan itu benar-benar mengocangkan hati aku ketika itu...nah itu sebahagian pengalaman lah....selain pengalaman jadi tentera (frankly speaking,,tidak banyak yg sy ingat-spt masuk telinga kiri keluar telinga kanan), jadi bomba(yg ini sy ingat semasa dalam sewer dan dalam air)...polis (biasa-biasa sajalah ini, selain buat road block di sekitar jln Tun ismail)..dan BTN..hahahah...yg ini benar membasuh otak saya sebagai pegawai kerajaan..anyway..saya suka sebab sekali-sekala perlu hal-hal ilmiah dalam kehidupan seharian kita...itu antara modul LUAR yang saya ingat..kalau modul dalam pula...banyak..tapi yg paling saya suka itu adalah modul IT...sebab santai saja..yg paling nightmare buat saya itu adalah modul ekonomi....hahahaha...itu semua antara asam garam hidup DPA lah..tapi saya sekali waktu Puasa..kamiorang duduk di INTENGAH..wah itu for heaven sangat...hehehe....teman saya itu airin...adalah sahabat setia dari DPA sampailah sekarang..thanks airin...


nah sepanjang DPA juga ada banyak perkara lucu....kisah saya berkawan dengan Mr. M...hahahaha..lucu o...kalau ingat balik....betul2 saya yang belum matang ini sudah mau komitemen dengan orang lain...tapi saya bersyukur Bapa..kerna apa saja yg berlaku atas diri saya..banyak yg sy pelajari dan itu membentuk karakter saya. Dan tanpa Engkau yang memimpin ku, PASTI aku tidak mampu melaluinya....


so hari ni kerinduan saya ini saya tujukan khas buat semua teman-teman sidang D saya....thanks for the great friendship...you are the best....love u all...


1 comment:

Ajeem said...

selamat berblog...salam singgah dariku.hehee

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...