Monday, June 29, 2009

bye bye

tadi sekitar 3.30pm, sy dapat text message dari adik sy 'kak, c osong meninggal dunia'. Terus sy balas, 'c osong itu yg tinggi ka yg rendah'. Since ada dua orang nenek saya (adik-adik datuk sy) yg selalu melawat rumah nenek sy di Kg Kumbatang. Adik sy reply lagi 'yg pendek-pendek yg suka bergurau'.

Dan ketika sy call adik sy, suaranya agak serak, i know dia pasti baru menangis. Then sy bercakap dengan mama sy, dia lagi lah. Sy dan nenek sy c osong ni, memang jarang-jarang jumpa. Nenek osong adalah adik datuk sy yg past away awal tahun lepas. Sejak kematian datuk sy, nenek sy osong ni selalu berkunjung di kg kami walaupun dia sudah tua untuk bertemu dengan nenek sy. Tho' sy tidaklah punya hubungan sedemikian rapat dengan nenek osong, tp sy masih ingat setiap kali nenek osong ada di kg, dan sy ada di kg juga, pasti dia akan bergurau senda sama saya. Sy senang sekali, bergurau dengan dia. Nenek osong tidak tau nama sy, tapi dia tau sy anak kepada siapa. Yg dia tau sy kerja di KL. Sy sayang nenek osong, dia walaupun tidak mengenali cucu-cucu kepada abangnya iaitu datuk sy, tapi dia cepat adapt dan cepat mesra dengan kami.

Cuma yg bermain di minda sy ini, ke mana roh nenek sy akan pergi? apa dia sempat percaya Tuhan Yesus? sy tau nenek osong beragama Kristian. Tp beragama Kristian tidak menjanjikan keselamatan yg kekal. Hanya percaya kepada Tuhan Yesus lah jawapannya. Entahlah, ni membuatkan sy lebih serius melihat org2 di sekitar sy.

To nenek osong, rest in peace. We will miss you and remember you in our heart.

1 comment:

vivien_capri said...

"Death leaves a heartache no one can heal, but love leaves a memory no one can steal.."

Condolences to your family and may her soul Rest in Peace

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...