Monday, June 15, 2009

Kelas 5 Selamat

Semalam, kelas SPK mengenai Menghayati Karya Kristus dalam baptisan air. Sy sangat bersyukur, sejak SPK angkatan IV ni dimulai ada saja terang baru yg sy dapat. Dari kelas pertama sehinggalah hari ni. Ada saja Tuhan kasi sesuatu yg cukup indah buat sy untuk direnungkan dan disimpan di dalam hati. Semalam, berbicara mengenai baptisan air. Sy dibaptis ketika umur sy 25 tahun. Iaitu 1 Mei 2008. Wah, sepertinya masih baru kan...nah, ada cerita di sebalik cerita. Tp cerita itu sy rasa sy suda share di entry sy yg lepas. Tp yg sy mau share adalah terang baru yg sy dapat. Semalam, sy diberkati dengan kata-kata ini... 'ketika sy dibaptis itu tandanya ada proclamation bahawa sy adalah warga Kerajaan Tuhan. Iblis tidak berkuasa pada saya lagi, tubuh dosa sy tidak berkuasa ke atas sy lagi.' Wow!...sy menangis di hadapan Tuhan. Sy katakan terima kasih Bapa, kerna Engkau tidak pernah putus asa untuk sy. Selama 3 tahun sy berputar-putar dalam keputusan sy, tp Engkau tetap sabar dan Engkau tau waktunya untuk sy.'Dan jujur, pada saat sy mengambil keputusan utk 'mengisytiharkan' diri sy sebagai warga Kerajaan Tuhan, sy mulai fokus ke arah panggilan Tuhan dlm hidup sy. Is it too late for me? NO! Untuk Tuhan setiap orang ada kairosnya. Wow, ketika sy merenungkan kebaikan Tuhan, mulut sy tidak berhenti mengucap syukur dan terima kasih kepada Bapa. Dan sy berdoa, sy rindu anak-anak bina sy turut mengalami kebenaran itu. Dan puji Tuhan, seorang anak bina sy meresponi firman Tuhan. Dan sy percaya ini adalah kairosnya dia. Dan sy bersyukur, semua anak bina sy mau ke CG. WOW! itu luar biasa Pa. nah, since sy juga Ketua Kelas, sy juga PIC tuk CG, memang tiba2 sy merasa lemah. Tp sy diingatkan firman Tuhan, 'justru dalam kelemahanlah kuasa-Ku menjadi sempurna". Dan sy tau ada harga yg harus sy bayar. Sy rindu anak-anak bina sy sewaktu CG mereka benar mengalami jamahan Tuhan. Mereka jujur dengan kondisi mereka di hadapan Tuhan, dan mereka rindu utk dipulihkan. Dan sy tau di sisi sy, ada tanggungjawab yg besar. Selain anak bina, persiapan CG harus mantap. Di atas segalanya, sy bersyukur Tuhan kirimkan org2 seperti Pairin, Jaflee, Hartini, Suzainih,Thomas, Bum yg membantu persiapan CG. Dan sy tau, ada ramai orang yg mendoakan kami. Kalau anda membaca entry ini, tolong sokong kami dalam doa, biar di atas segalanya kuasa Tuhan dinyatakan. Hanya nama-Nya yang ditinggikan.
Terima kasih. God bLess.

2 comments:

Losius Tanggunan said...

Pasti sesuatu yang luar biasa terjadi di CG nanti. 1 Korintus 15:58 "...dalam persekutuanmu dengan Tuhan jerih payahmu tidak sia-sia".

rennylesa said...

sy sokong! Pasti akan terjadi sstu waktu CG nanti. Lawatan Tuhan akan terjadi.

hehehe..thanks Pr.

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...