Wednesday, September 9, 2009

my 201 post

My 201 post ~ congratulations to me! hehehee

tidak sangka rajin betul sy menulis hari ini...actually ada banyak perkara yg mau dishare tapi sebab sy seorang pekerja kerajaan (ada keja juga tau ni!) jadi kadang kala masa sy terhad tuk share. Kadang2 ada cerita tapi tangguh lama punya pasal, lepas tu terlupalah sy untuk share. Hilang mood sudah mau share..begitulah lebih kurang.

Anyway, spt yg sy janji sy mau share trip sy dan bbp teman ke SIB Kuantan baru2 ini. Sy, tini, Yus dan mike saja yg dapat pg, lagipun transport terhad. WSC sy saja yg dapat digunakan. So, mike adalah drivernya hari tu since dia ni memang pernah menjadi warga Pahang jadi tiada masalah lah untuk kami ke sana. Sesat2 sikit itu adalah.Hehehe.. tambah lagi sy yg lupa-lupa ingat jalan di Kuantan jadi ada jugalah tersesat. Tapi BEST!

Pelayanan kami di CG SIB Kuantan, sangat menyeronokkan. Memang di setiap gereja punya respon yg berbeza. Ada yg luar biasa respond pesertanya sampai menangis meraung muntah-muntah jerit-jerit, ini adalah kategori pada sy yg respon luar biasa. Kalau di suruh kesaksian, terpaksa kawal sebab terlalu ramai yg mau bersaksi. Tapi CG di SIB Kuantan sy boleh kategorikan sebagai lemah lembut dan santai. Bukan kata hadirat Tuhan itu tiada, upps jangan salah faham. Dan apa yg sy kategorikan itu bukan kayu pengukur kepada hadirat Tuhan.

Cara Tuhan bekerja di SIB Kuantan berbeza, ternyata Tuhan mau pulihkan hubungan antara Pr mereka dengan jemaat. Pr bukan saja gembala tapi sebagai Bapa Rohani Jemaat. Jadi di CG, kita belajar bagaimana kita memiliki Hati Bapa. Remember Fatherlessness is a CURSE! Syukur terjadi reconcilation. Sy percaya SIB Kuantan tidak akan sama lagi..pasti Tuhan hantar berkat2 dari SURGA. Amen.

So kami melayani dan juga dilayani. Luarbiasa betul layanan di sana. Yg uniknya yg melayani kami tu para student dari UMP yg juga bertindak sbg MG mereka. Wah, tahniah la kamuorang! Sy pula nda biasa dilayani (kununlah, tp betul bah!). Selalu kalau ada orang Batam ka Jakarta yg datang kami melayani mereka. Jadi bila sy secara pribadi dibri layanan spt itu, wow...(all that i can say)

O ya, waktu kami sampai2 saja di Kuantan, the 1st place yg kami pergi adalah sekolah lama sy. C yus lah tu, beria-ia dia mau tengok sekolah lama sy. Then malam tu kami p Teluk Chempedak p makan McD sana. Wow..betul2 mengulit kenangan sy di Kuantan. SY suka sangat!

Dan akhir sekali I have a marvellous fellowship with tini,Yus and Mike. Sepanjang dalam perjalanan balik, ya kami 2 tini warning c yus supaya tidak tidur, kasi kawan c mike yg driving. Tapi at the end, kami bukan dapat tidur pun, dengan mike dan yus yg macam sengaja kasi kuat suara dan lawak betul mereka dua. Ada2 saja story durang buat sy dan tini dalam kesepian boleh tersenyum. Terus keterbukaan demi keterbukaan dalam sharing kami ber4.. so perjalanan 4 jam (almost palan2 120km/j) tidak rasa begitu membosankan but kepenatan tetap terasa.

NB: mau datang Kuantan lagi tapi fikir perjalanan yg jauh sy kena berfikir juga. Dulu sekolah 5 tahun sana macam tiada KL-KTN. (^_^).

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...