Monday, September 28, 2009

My K-e-r-j-a

Rajin jangan malas rajin jangan malas rajin jangan malas...thats the word that keep on mingling in my mind...

sy bersemangat melakukan kerja sy hari ini, walaupun kalau sebelumnya sy sudah di tahap S1~stress dalam pekerjaan sy apa lagi yg sy kongsikan sebelum ini sy perlu berhadapan dengan satu cadangan insurans pertanian...yang julung-julung kali mau sy stress word again ini M-A-U diwujudkan di Malaysia.

Pagi tadi, my BIG BOSS telah berjumpa dengan imediate boss sy dan disuruh membuat 1 paper untuk cadangan tersebut. Waktu sy dengar itu, sy cuma ingat ini saja, GOD is the CREATOR of the universe. HE is the most CREATIVE person. Dan sy ini berasal dari Tuhan, ada DNA -Nya..and I can be creative too. Perkataan ini berpusing2 dlm fikiran sy, jadi waktu sy diberikan tugas itu, sy terima tugas itu dengan hati terbuka, tho' sy tidak tau bagaimana mulanya tapi sy tau GOD is my provider. Sy akan usahakan jua untuk melakukan spt yang disuruh.

Kemudiannya, entah macam mana tiba-tiba kepala sy pening dan terasa mau muntah. Sy tidak lunch sy silentkan HP sy dan sy memilih untuk ambil waktu rehat untuk rehatkan kepala sy yang berat. 1 hour berlalu, syukur kepala sy ada ringan sikit. Lepas tu my BIG BOSS jumpa sy berkenaan insurans itu lagi. Dia tanya progress mengenai maklumbalas dari Indonesia. Sy katakan 'kita masih tunggu puan, belum ada jawapan dari sana'. And she said, 'takkan kita mau tunggu saja, jadi kalau 1 tahun, u nak tunggu juga ke?'.. dalam hati sy, sy pun tidak mau pekara ini dilambat-lambatkan, tapi soal hubungan bilateral itukan diluar bidang kuasa sy, itu bidang caw.Antarabangsa. Tp itu dalam hati sy sajalah, lepas tu terus dia kasi 2 namecard org2 di Indonesia and she asked me tanya caw antarabangsa tuk macam mana contact mereka. Ok, sy ikut saja arahan dia since she is my big boss after all.

Minggu depan my boss ke Jepun, sy lah ni yg akan dicari-cari di office..mmmh...sy lah yg akan answerable sama my big boss nanti...sy cuma berharap i can do my job at my very best. Kalau sy sendiri kena call orang2 Indo berkenaan, then i will do it. Kalau sy perlu merangkak sekalipun untuk buat ni paper insurans...then sy akan buat juga. Ini komitmen sy. Pa, tolong saya ya.

pening kepala sy balik, oklah till here. Sy sambung balik dulu kerja saya. Doakan sy ya teman-teman yg baca blog ini.

1 comment:

Norina said...

hai sis ren, since i know u, i can see the spirit in you. i believe it is from Him, our Creator..

i like it.. :-)

Father in Heaven, Bless Renny Lesa..Amin

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...