Wednesday, October 21, 2009

Cuti part I

Sy selamat landing di KKIA pada 15 Okt 2009 jam 10.30pm. Yang menjemput sy ialah kakak sulung sy bersama keluarganya dan adik sy. Kami langsung menuju ke Telipok rumah keluarga abang ipar sy untuk 1 malam. The next day seawal 5.30 am terus p Kota Marudu sebab abang ipar sy kena mengajar. Oleh kerana keletihan, sy sambung tidur sy bila sampai di KM. Tengah hari baru bertolak balik ke Kudat. Sampai di Kudat sekitar 2 petang. Terus kami p gereja tolong mama sy hias gereja. I told u, tangan sy ni kalau bab2 mengubah sesuatu, memang tiada seni. Tapi oleh kerana tiada orang lain, sy usahakan juga otak sy berfikir bagaimana utk mau hias gereja. Syukurlah adik sy ni tangan dia ada 'touch' sikit dengan benda-benda mengubah. So gereja pun sudah dihias dengan sederhananya.(sorry tiada gambar dalam ruangan gereja).

Sekitar jam 6pm balik rumah, waktu tu cuaca sudah gelap. Sy fikirkan sudah jam 7, macam ni lah ni kalau 10 bulan tidak balik sabah, hampirrrrr lupa yang sabah awal 1 jam dari semenanjung. Malam tu, sy minta mama sy masak special untuk sy. Sayur pucuk labuk campur ikan bilis masak sup. Lepas tu mama sy masak tumis pucuk ubi kayu. Lain2 sy tambah, ayam masak kicap dengan ikan goreng tidak lupa mangga makan dgn garam..hehehe simple kan. Sy sangat berselera malam tu sehinggakan sy lupa berapa pinggan sy tambah. Tambah lagi makan ramai2 satu family dengan nenek sy serta cousins sy. Meriah betul! Time cuci pinggan.. adik sy cakap macam ni sama sy ' bah moi, ko lama sudah tidak cuci pinggan banyak kan'...hehehe faham betul sy maksud adik sy. But then, tiada perasaan malas sy masa tu, sy happy betul cuci pinggan kemas semua sampai selesai. Selesai itu mandi dan baru rehat2. Masa inilah yang best, sy bermanja-manja sama anak-anak buah sy yang ramai itu, apa lagi ada tambahan seorang. Kami tidur di ruang tamu bersama dengan parents sy. Rindu betul suasana macam itu. Anak2 buah sy semua sudah besar, bijak berkata-kata, aktif, comel pendek kata sy tidak puas dengan mereka. Bila dengar cerita mereka, ada juga yg buat sy nangis. Sy sayang betul mereka semua.

Ini peristiwa malam pertama sy di kg, bersama mereka. Sangat indah! Enjoy dulu aksi mereka...



2 comments:

PriNceSs AdOnAi said...

hehheh...syok kan balik kg!
ko inda terasa mo balik sabah keja for gud kah?? kekekekeke....

*batu api :D*

rennylesa said...

memang syok jac...hehehee

bukan nda pernah terfikir mau balik sabah jac..ada terfikir juga.. cuma menunggu waktu ja waktunya... and i can feel the urge to go back semakin kuat..hehehe..

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...