Wednesday, October 21, 2009

Congratulations

Hai... untuk beberapa waktu ini, sy akan banyak update blog sy dengan entry-entry percutian selama 4 hari di kampung. Banyak kejadian, banyak pengalaman, banyak hal-hal yang luar biasa sy alami dan sy ingin sharekan itu di sini. So that, next time siapa tau sy akan baca semula apa yang pernah sy alami. Anyway, sy bercuti antara sebabnya adalah my satu-satunya abang melangsungkan pernikahan mereka pada 17 oktober 2009. To my big bro, congratulions. I love u bro, we always do love u. Selamat pengantin baru buat abang sy Ronny dan isterinya cammey. Tuhan menyertai rumah tangga kalian.


my parents dan anak menantu perempuan...
Banyak perkara terjadi semasa persiapan pernikahan abang sy. Walaupun ada sedikit kekelam kabutan dalam persiapan dan sedikit messy... tapi satu perkara yg sy bersyukur, abang sy selamat dinikahkan. Kutbah pada hari itu pun sangat membangun sy. Ada power statement yg sy tangkap dari isi kutbah, 'keluarga itu merupakan satu gereja kecil, di mana Yesus Kristus menjadi kepala dalam keluarga itu'. Dalam Alkitab, Tuhan memulainya dengan keluarga, iaitu dengan Adam dan Hawa. Tuhan juga mengakhiri dunia dengan pernikahan iaitu Kristus sendiri adalah pengantin lelaki dan kita (anak-anak Tuhan) yang menjadi pengantin perempuannya. Dalam pernikahan, terjadinya satu kesatuan antara lelaki dan wanita,sehingganya 2 menjadi satu. Bagus betul kutbah pdt Noriah masa itu. Sy berdoa kutbah itu, tertanam dalam hati yg setiap mendengar terutamanya abang sy dan pasangannya.
To my big bro...once again...CONGRATULATIONS...

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...