Friday, October 23, 2009

Home Sweet Home

This would be my last entry about my short holiday. Anyway, ni lah rumah kami yang masih under construction... atap warna hijau (pilihan adik sy, which is sy suka)... gambar di dalam nanti2 dululah tunggu sampai siap sepenuhnya (terms yg digunakan dalam SPPII..:p). Yg design rumah ni, guess who? itu adik sy yg Dr. gigi...plus minus ada idea jugalah from my dad dengan abang sy. Rumah sepatutnya siap tahun lepas tetapi itulah masalah mana mau dirikan rumah itu yang ding dong ding dong lama betul mau decide! At 1st kami sudah pilih tapak di kg bapa sy, sudah ratakan tanah dan sebagainya..tapi itulah tapak itu tidak sesuai...sebab kalau hujan lebat nanti kami cepat naik surga... :)

Finally ambil keputusan buat di kg mama sy. Rumah ni dekat jalan raya utama. Line celcom? only at certain place. Unless Celcom buat menara depan rumah kami..hehehe. Digi? entah sebab family kami pengguna Celcom. Maxis?lagilah tiada harapan!

Cantik kan ni rumah?hehehe...sy happy betul ni. Baru rasa perasaan 'home sweet home'. Banyak plan kami adik beradik lepas ni. Itu perancangan 5 tahun itu. After 5 years, semuanya sudah stabil dan kira lengkap lah rumah kami. By the time umur sy, 31 thn..hehehe muda lagi. Age is just a number right?

Kami ada 7 orang adik beradik masing2 ada part dia dalam rumah ini, termasuklah abang2 ipar sy. Tapi of course yang paling besar jasanya adalah bapa sy. He is our Project Manager.

Anyway, inilah teratak Nny'dys...



Bapa sy sedang kunci rumah...

Nah, yang itu rumah kami di kg, yg di bawah ini rumah sewa adik sy. Cantik betul! Selesa sangat. Cuma kurang parking lah...satu rumah dia sediakan 1 parking ja...adakah.! Tapi memang lawalah design dalaman dia. Nice! Sorry no pics di dalam rumah..terlupa snap.



Bercakap pasal rumah ni, sebenarnya sy pun sedang merancang mau beli rumah. Dalam fikiran sy, sudah terbayang design dia. Lokasi? Buat masa ini ada 1 tempat saja di fikiran sy. Tapi itu semua dalam planning dulu..selesaikan mana yg penting dulu sekarang... sy percaya tepat pada waktunya Tuhan akan sediakan rumah untuk sy.

Oklah...habis sudah cerita cuti sy...itu baru 4 hari 1001 macam sudah story dia...siap kena tapis2 lagi...abis terlalu banyak mau recall. Coming soon cuti Krismas..semakin ke penghujung tahun rupanya kan!

Alright...enjoy ur day..be blessed.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...