Wednesday, November 11, 2009

Health Conscious

Sejak akhir-akhir ini (entah berapa akhir?), hal-hal mengenai kesihatan dari segi pemakanan, kebersihan tubuh menjadi fokus saya. Terutamanya lah kalau dari segi pemakanan ni, dalam minggu ini saja sy sudah mengurangkan minuman berais...mulai pentingkan etika makan buah, dan yang tidak tahan itu, ada pula promosi dari kawan2 segereja tentang produk kesihatan. Sy dulu, kalau bab spirulina ka, suppliment ka, memang kureng sikit lah. Bukan juga tidak mementingkan itu semua, tapi sy punya fobia memakan apa2 makanan yg dalam bentuk kapsul atau tablet ni. Jadi kamu imagine saja, ubat-ubatan yang dalam bentuk tablet atau kapsul tu... nda ka sengsara sy makan...aissssssh!

Cerita pasal produk kesihatan ni, semalam sy tertarik dengan satu sabun yg dikatakan ada cas anion... mengambil kira pandangan c pengguna yg juga komit(takkan nda percaya kan!)so sy pun orderlah 1. Salah satu fungsi sabun tu, menyegarkan tubuh dari stress (sy rasa sy stress) sebab tu ada cas anion...kira menyeraplah! Pas tu sabun tu sesuai untuk melegakan kelesuan tubuh. Ok. So sy pun mau cubalah. Sekarang ni senaman sudah kurang dilakukan, dengan alasan hujan sentiasa di petang hari. kalau nda hujan, mesti confirm masa tu penat sangat nda pun ada hal lain mau buat contohnya mau cuci kereta! So cabaran juga jadi wanita bekerjaya ni... after office hour memang mau rehat sajalah. Kalau macam kami jenis masak di rumah, nah bekejarlah mau masak lagi!

Kenapa sy share ni, mungkin sebab umur sy sudah melepasi 25 tahun.. semakin mendekat kepada kepala 3! Memang umur is just a number. Tapi kesihatan tidak boleh pandang ringan. Sy terfikir, Tuhan mau pakai lama hidup sy ni untuk jadi saluran berkat kepada org lain (aise) jadi sy ada bahagian yg perlu sy lakukan..i have to stop being 'ala-kadar' dalam menjaga kesihatan ni.

ehmmm,,,, sekian sajalah sy merapu di petang hari rabu ni. Tomorow i got presentation...pray for me ya! Thanks ♥♥♥

1 comment:

vivien_capri said...

GBU..

OK tu kau. :D

u can do it!!! si renny ba ini...:D

bagitau gue how did it went k?
:D

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...