Wednesday, January 13, 2010

New Year Blessings^^

saya pening kepala yang teramat sekarang.... tapi sy mau buat entry juga.. since kerja sudah habis dilakukan...

Sy mau share berkat Tuhan yang saya alami di awal tahun 2010 ini.

2 hb Januari yg lepas, adalah waktu kepulangan saya di semenanjung. Apa yang terjadi, semasa sy dan parents serta adik saya (mereka yg akan hantar sy ke airport) bersiap-siap, my mum membawa kami semua berkumpul di ruang tamu dan ajak kami berdoa bersama-sama. kami yang sy maksudkan itu, termasuk bapa sy, adik perempuan sy, nenek saya, kakak kedua saya dengan anak-anaknya (masa tu mereka saja yang ada di rumah). Pada mulanya, sy cuma main-main tanya mama sy, 'ma, apa kita buat ni berdoa ka?'. Terus mama sy jawab 'iya kita mau berdoa'. Then we have a little prayer lead by my mum. sob*sob*... nangis weh saya. I try to hold back my tears tapi semakin deras ianya berjurai. I can feel God presence among us. Dan doa yang my mum ungkapkan, was so pure, honest that come from her heart. This was my very F.I.R.S.T experience praying together with family. Prayer that just among us family. Prayer that unite us in tears. It was my dream to have family prayer..(ya, doa makan tidak termasuk ya teman2, itu sudah perkara wajib sebelum makan). And thank God. I am Grateful.

Despite all the sad moments yang terjadi disember tahun lepas, sy percaya ada pengharapan baru buat keluarga saya. Doaku mulai terjawab..after 2 years...i believe i will see more this year...because my hope is in JESUS. To my family (tho'kamuorang tidak tahu pun anak kamu ni ada blog), I really love u. Masalah2 yang datang yg menimpa kita semua, sy percaya Tuhan mahu kita lebih bersatu dan lebih menghargai antara 1 sama lain. Menyokong antara 1 sama lain. I thank God for having all of you as my family.

ok, sy kena ubah topik lain kalau nda nangis pula di offis....hihiihi.

Another berkat yg saya alami pada hari yang sama ialah, Tuhan menyediakan sesuatu yang di luar dugaan saya. Kamu tahu apa... buat pertama kalinya dalam hidup saya, saya menaiki flight dan dapat business class. Dahsyat kan! Alkisahnya begini, jadual flight saya jam 1735. Saya sampai di airport jam 1630 masa itu. Sekali tengok, flight sy tu kena delay dan hanya akan terbang pada 1945..which is 2 hours lamanya. At first, rasa macam 'kenapa MAS tidak bagi sebarang notis ada delay macam tu'. Sudahlah tu 2 jam, lama betul menunggu. Sy masa itu mau fikir biar sampai di KLIA cepat so that sy tidak terlalu lambat sampai rumah. Kalau ikutkan sy sepatutnya sampai di KLIA pada 1945. Tapi sudah jadi begitu, sy pun malas2 mau fikir banyak, sy cakap dengan parents saya yang sy tunggu saja di airport.. masa tu mereka tidak boleh tunggu lama juga sebab ada urusan lain. So dengan berat hati bapa mama sy lepaskan sy pergi..(aise macam baru sekali kan..hihihi). So tengok que check in panjang dan sy berfikir kalau flight 1945...dalam jam 6 pm baru buka tu..so saya pun, ambil langkah menapak lah ke McD. 2 jam tidaklah rasa lama since ada broadband...so ok sikitlah...(masa tu sudah homesick sudah sy).

Bila dalam lebih kurang jam 6pm macam tu, sy check in. so berikut perbualan sy dengan itu miss MAS counter;

Saya; Boleh sy tanya kenapa flight delay?
Miss; o, flight dari KL lambat. Kamu tidak dapat notis?
Saya; (dengan muka yg sangat innocent)tiada o.
Miss;o ya kah..so di manalah kamu tadi.
Saya;(dengan jujurnya menerangkan, macam kena siasat oleh cikgu jak)sy sampai jam 4.30pm tadi, nampak flight delay, saya jalan2 lah di McD. Saya fikir kalau flight 1945, masa check in mesti dalam jam 6. (dalam hati sempat fikir, jawapan sy ni macam budak2, tiada gaya PTD..hihihihi..tiada unsur keyakinan langsung, macam student jak)
Miss;Kenapa tidak check in saja, boleh dapat free kupon McD. (dalam hati saya, alalala terlepas makan free...) macam ni lah, saya kasi kamu business class lah. (miss itu senyum)
Saya; (sebenarnya sudah terkejut, sebab happy melampau tapi masih mau control ayu kan), o ok thanks ah.

Then, sy dapat boarding pass seperti ini;

Wah, dalam hati sangat bersyukur....sangat..sangat bersyukur. kenapa? i have never imagined yg pegawai 41 seperti saya ada peluang naik business class. Kalau gov hanya grade 54 ke atas jak dapat. Tapi sy,...(speechless)...betul2 syukur yang tak terhingga, GOD is really amazing..luar biasa. Tanpa sy minta... dan i tell u, layanan business class memang jauh bezanya dengan economy class. Sempat bingung, dan tengok orang lain buat apa..hihihihihi. Tak payahlah cerita kan...cukuplah sy katakan selesa. Sy teringat FT katakan, apa yang tidak pernah terfikir, dan yang terlintas di hati, itulah yang Tuhan sediakan bagi orang-orang yang percaya kepadanya. Again..thank you God. I have never asked for this and yet U gave it to me.

Dan satu lagi, yang ini sebenarnya terjadi pada 1 januari..semasa sambutan tahun baru di gereja. Suka sy kongsikan, kalau ada cabutan tiket bertuah ni tidak pernah saya berangan akan dapat, because i never get. Tapi apa terjadi, hari pertama di tahun baru, sy mendapat gelaran 'pengunjung bertuah' di gereja...hehehehe...maka dapatlah sy sebiji hamper..wooooaaa best best!




Amazing rite, dan yang luar biasa lagi, waktu sy mau siapkan ni entry, kepala saya yang pening sudah tidak pening lagi. Dahsyat! Dan sy sudah dapat nilai untuk LNPT saya dari bos saya dan apa yg sy boleh cakap...semuanya kerana kasih karunia Tuhan...

God is good all the time, and His love never fails.

Be Blessed.

xoxo

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...