Thursday, February 11, 2010

what a day!

Baru habis part 1 punya RMK-10, tuk 3 agensi.

Semalam saya berdebar, macam akan ada sstu berlaku hari ini. And it happens to me this morning. Seawal jam 8.30 pagi, meeting macam2 rushing. Dan yang paling TIDAK BEST my S** memarahi saya di depan agensi-agensi berkenaan. Huhuuuhu.. tahan hati jak saya....

cuma;

memang sy akui ada kesilapan saya. Walaupun sy buat preparation tuk yang part II punya besok, tapi yang part 1 punya sy cuma prepare untuk 2 agensi. Yang 1 agensi lagi, bila sy tanya sama my ..... dia cakap dia ada sudah salinan tuk dia. So sy fikir, should be ok sudahlah. So sy lebih concentrate yang 2 agensi tu.

Apa terjadi, di hari kejadian (flow meeting sy tidak dapat imagine pada mulanya, just sedikit bayangan dari colleque sy yang sudah lepas RMk-10, tapi detail tiadalah sangat), my S** mulai bising2 sebab dia punya copy tiada, yang lebih tidak best copy untuk agensi yang the other 1 tu yg sy tidak buat summary. So my S**pun menegur lah saya di hadapan more than 10 orang. (just imagine muka saya macam mana)

Apapun, saya teringat apa pesan kakak sulung saya, bos kau marah, kau jangan ambil hati..masuk telinga kiri keluar telinga kanan...

Of course, sy tidak boleh keluar terus jak apa yang dia tegur, so habis meeting tu barulah sy buat final summary untuk my S**.

One of the officer yang dari agensi tuttttttt...masuk bilik saya dan bagi sikit nasihat sama saya..'next time kau utamakan dulu bos, ingat tu'.... ok sy ingat! Thanks! syukurlah yg officer ni saya biasa juga, mungkin dia kasihan sama saya tadi abis dibalun oleh S**.

Anyway, bukan soal benar atau salah tapi respon. Apapun, beginilah lumrah kerja (sy rasa)...terimalah saja...

1 comment:

PriNceSs AdOnAi said...

kesian ko kan.... ini lah jalan kita ni huhuhu... jalan sajalah dulu :D

be strong kazen!

chayo2 :D

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...