Thursday, April 22, 2010

A letter to miss going to be Mrs Bien

This entry sy tujukan khas tuk my dearest friend Bien...

'jika kita bertekun, kitapun akan ikut memerintah dengan Dia' 2 Tim 2:12

Bila sy renungkan FT ini ada beberapa perkara yang sy belajar;

1- Tekun itu membawa maksud rajin, ada usaha dari kita secara pribadi. BERTEKUN itu, boleh membawa maksud usaha yang berterusan dan tidak berhenti dan yang penting SABAR melaluinya.
2-Kita adalah anak-anak Tuhan, dan kita ketika kita menemukan domain kita, kita adalah RAJA. Dan Yesus adalah RAJA segala RAJA. Tapi untuk kita memerintah bersama-sama dengan YESUS, ada bahagian yang perlu kita lakukan iaitu BERTEKUN yakni satu usaha yang terus menerus dari kita tanpa menyerah kalah. Sebab itu, Tuhan memberi kata JIKA.
3-Tuhan sudah buka jalan, tapi kita perlu melakukan bahagian kita juga.

I know, I have very much little time to do my revision for my 1st PTK exam. Tho', i got very short notice from JPA, but then Roma 8:28 reminds me that, in all things God works for the good of those who love him,and who have been called according to his purpose. Frankly speaking, I can feel the pressure, i can sense the stress thru me, but still i have the hope that tells me that i can get thru it. God is there to help me, to meet my needs. But all He needs from me is KETEKUNAN. I need to do my part, regardless my 'kepanikan' yg tidak tahu mana mau mulai baca, tidak tahu sy dapat ingat ke tidak dengan cepat, keragu-raguan sy, ketidakyakinan sy, but I know by faith i can do all things thru Christ who strengthen me.

Me?? I have to start anywhere..and let God handle the rest.


notes ni sy buat beberapa hari sebelum sy exam PTK tahun lepas dan sy letak di FB sy masa tu. Dan sy hampir lupa sy ada notes ini. Bila sy baca balik, sy tersenyum. Sebab seperti yang sy share dulu, sy lulus PTK bukan kerna kuat dan bijaknya saya, tapi itu semua kasih karunia Tuhan [by God grace] untuk saya. Dan itu cukup tuk saya melalui exam PTK waktu itu.

So to my dearest bien, selamat menempuh exam PTK. My prayer is always with you. Don't be afraid, because Jesus is there to help you.

Love you my friend. All the best!

2 comments:

Deepa said...

Yes the little miss sunshine of KSI, all the best for your PTK :-(

thesweetlittlecat said...

All d best bien! we kno u can do it! chayo2x... i miss my rummet and i do hope she'll got 4 for her PTK!

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...