Monday, May 24, 2010

Happy story of the weekend

Semalam, sy, giu, aideline, Pr Losius, Bro Peter, Bro Robert, oscar, kimi, michael, juari, jafflee silver, jyl dan alice bersama-sama dengan ribuan teman2 dari pelbagai gereja, bangsa dan budaya berkumpul di Stadium malawati bagi acara Global Day of Prayer.

Ini adalah pertama kali [khusus utk acara doa, dulu pernah 1 kali acara paskah] sy menyertai acara sebegini besar yang melibatkan pelbagai church dari pelbagai denominasi. Masuk saja ruangan dalam stadium itu, sy sangat teruja @ excited melihat macam-macam manusia dalam stadium tersebut. I feel joy, happiness, gratefullness run inside me. The atmosfere was awesome. The presence of God is there. wow!!! Acara dimulakan dengan larian masuk dari atlit2 negara (sy percaya itu atlit kebangsaaan, sebab sy nampak Lee wan Wah di depan sekali) dengan membawa obor yang mewakili setiap negeri di M'sia menandakan revival di setiap negeri. Saat kami memuji dan menyembah, air mata sukacita tidak henti2 mengalir, sy begitu merasakan Tuhan itu baik, sungguh indah sehingga kami dapat berkumpul tanpa mengira apapun gereja kami dan asal usul kami. Yang kami tahu dan sy pasti, tujuan kami yang berkumpul pada malam itu adalah satu, meninggikan dan mengagungkan nama Yesus. Haleluya! Wah itu baru gereja2 di lembah Klang, imagine pada hari pengangkatan, semua orang percaya sama2 menyembah Tuhan di Surga. The feeling was so good! I just want to worship Him and sing praises to Him with all my heart. Wow! You are so good Lord.

Anyway, pada sabtu yang lepas pula, sy, kimi, os, mike, mag dan marianti ramai2 p tengok wayang; Shrek Forever After. Sy bagi 2 thumbs up tuk movie ini. Sangat Best ok! Though it's not in 3D yg kami tengok tapi, yang penting isi ceritanya dan of course tengok aksi Shrek dan Donkey. Cool gitu! hehehe.


Overall, my weekend went smoothly and full of happiness and thanksgiving. I am blessed to have such a beautiful family in SIB Serdang. I cherished every moment of our fellowship. I love u guys...God Bless.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...