Monday, May 24, 2010

Semalam, sy ke SIB Klang tuk mengongsikan kelas SPK tajuk 'Manusia Baru dalam Komunitas Baru'. Sy cuma prepare myself selepas sy balik dari Kelas BPN. Imagine, kelas BPN selesai jam 11 malam, sampai rumah dalam 12 malam. So dalam keadaan bilik yang cahayanya samar2 sebab roomate sy sudah tidur, sy teruskan juga buat preparation kutbah dan siap jam 130 pagi.

Kenapa last minute, alkisahnya, sy mau prepare waktu hari jumaat during lunch hour, tapi tertunda sebab kesyiokkan tengok Ghost Whisperer season 5 di YouTube. [ampunilah aku Bapa]. Then, lepas rancangan ke the curve tidak jadi, sy ingat mau prepare selepas sy hantar adik rohani sy ke aiport. Tapi bertukar juga plan lepas si kawan minta teman cari tshirt SPK. Lepas tu direct ke Jusco Balakong tengok shrek. So memang salah saya lah sebab tidak utamakan mana yg utama.

So seawal jam 9 pagi ahad tu, sudah bergerak ke klang. Memang sy minta c ging drive, sy dibelakang sebab mau ambil kesempatan tuk tidur. Sekali tidak dapat tidur. So, waktu menunggu waktu SPK, punyalah sy mengantuk, plus kuat betul tu jantung berdebar. Sampai sy jadi takut mau sampaikan kutbah. Sebab ini pertama kali sy diutus selain gereja sendiri dan Wangsa Permai. Tapi puji Tuhan, sahabat sy mendoakan saya. Masa tu, sy berdoa 'Bapa, hanya dengan kasih karunia Mu sy dapat menyampaikan firman Mu ini, bukan dengan kuat dan gagahku bukan dengan pengalaman yg sy ada, tapi biar itu datang dari Engkau'.

So apa terjadi, itu benar2 di luar jangkaan saya. Mereka sangat antusias dan meresponi. Masa tu sy sudah tidak gementar sampaikan walaupun Pr mereka ada di belakang. Tapi sy tau Tuhan menyertai saya. Yang penting buat sy, mereka jujur di hadapan Tuhan dan itu adalah urusan pribadi mereka dengan Bapa. Mereka haus tuk pulih dan mau terlepas dari ikatan2 dosa. God Bless them. Luar biasa Bapa pekerjaan Mu di tengah2 kami.

Cuma kali ni, sy tidak dapat bersama dengan mereka sehingga evaluasi sebab sy perlu balik ke serdang awal hari tu. Selain mau bersama pergi ke GDOP, sy juga mau bersama mereka di Kelas SPK yang terakhir. Benar2 hati sy ni terattach sudah dengan SIB Serdang. I just couldnt imagine bila sy back for good di sabah nanti.

God is good all the time. And all the time God is good.
Be blessed.

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...