Tuesday, May 18, 2010

Tiada Tajuk!

It's a very wonderful day....

o ya semalam, sy sangat enjoy dan diberkati dengan komit kami di pantai. Saya tidak habis ketawa saja semalam sebab sy rasa banyak perkara lucu yang kami dengar plus biasalah bila berkumpul ni saling mengenakan antara 1 sama lain. Bergurau lah maksudnya.

Sy enjoy sebab, sy tidak tahu yg lain tapi bersama2 dengan teman yg sudah mengerti nilai2, sy tidak perlu rasa JAIM. Hubungan persahabatan itulah yang membuatkan hubungan sesama kami (since semuanya pemimpin) akan lebih kuat lagi.

Sebab itu kan, paling mahal adalah 'membangun hubungan'. Yang membuatkan kita akan rasa lebih lama mau stay di sesuatu tempat adalah sebab ada hubungan. Sahabat menerima sahabat apa adanya dia. Ada waktu mendengar ada waktu bercakap. Ada waktu bergurau ada waktu serius. Sebab itu Tuhan Yesus pun banyak memulai pelayanan dengan membangun hubungan terlebih dahulu. Wah! Sy terus teringat pelajaran yg saya sampaikan ahad lepas.

Kalau semalam, kira komit pemimpin, this friday kami kira mau buat acara makan2 dan surprise tuk org2 yg b'day bulan 5. Hopefully, masa tu ada jiwa baru yg dibawa. Ya lah, tetap ingat, kalau terang selalu berkumpul dengan terang nanti jadi SILAU. Kalau garam selalu berkumpul dengan garam nanti sakit jantung pula.

Anyway, itu cerita semalam. Hari ini tetap enjoy dan percaya Tuhan menyertai...

Be Blessed..happy working day!

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...