Tuesday, June 22, 2010

Bye-Bye



This entry goes special to my dear friend Oscar Landor William. Today will be his last day here at Serdang - Bumi Malaya. Finally he decided back for good to his home sweet home. But I guess, maybe it's time already for him to move on, to contribute something to his family, his hometown. God knows better!

Anyway, sy masih ingat pertama kali sy buka blog sy ini ketika masa itu sy baru selesai SPK di Kajang. Tahun 2008. Tapi masa itu sy jarang menulis sebab masih banyak hal yg belum sy pandai guna blog ini. Then sy masih ingat juga, ada satu entry sy berkenaan farewell juga dan itu sy tujukan utk sahabat baik sy Aideline yang juga masa itu sudah bercadang balik ke Sabah utk selama-lamanya. Cumanya, Aideline kembali semula di sini. hahaha. Kau os apakah kau akan kembali juga di sini suatu hari nanti? hahaha? tidak tau saya.

By the way Os, sedih untuk berpisah dengan kau..[actually]. Sepanjang pelayanan bersama, bila go thru semula semua gambar2 aktiviti di SIB Serdang ni, memang banyaklah pelayanan yg sama2 kita lakukan. Baik sebelum sy dan kau masuk MG, masa masih budak2 di UPM, dan akhirnya melayani di barisan MG tahun 2008. I learn a lot from you. Seorang yang sangat stabil, suka kedamaian, [ya lah, org stabil kan org yg peace maker hehee], komitmen kamu dalam pelayanan mahupun pekerjaan, dan yg terbaru sy baru sedar kau ada yg namanya 'personal touch'. Ya lah, ada orang dia melayani ramai orang sekaligus, so boleh nampak org itu lebih didekati ramai. Tp ada orang [like u], orang tidak tau kalau kau ada melayani atau tidak. Org tidak nampak pelayanan kau. Tp, hanya org yg dilayani saja tau dan pastinya Tuhan tau dan lihat. And I always believed, bila ada 'personal touch' itu lebih bertahan lama sebenarnya dalam ingatan orang.

Nampak gayanya satu demi satu orang kuat serdang akan kembali ke tempat asal. Bermula, dengan bro Jupili dan Sis Ivy, Sis Les dan Pr Ding, Jasmine, dan kau. Sedih merasa ditinggalkan. But then, kasih kekeluargaan dan persahabatan itu tidak akan berakhir. FB/email/YM/SMS/Call sentiasa ada utk terus kita dapat berhubung. Sy percaya, bukan kau seorang saja yang sedih meninggalkan serdang ni Os. Teman2 lain pun, tetap mengingati SIB Serdang dalam hati mereka selama-lamanya. Tp SIB Serdang ibarat 1 persinggahan buat kita semua. Tuhan punya rencana tuk setiap kita masing-masing dan setiap kita ada waktunya sendiri yang telah Tuhan tetapkan utk kita berada di sini. Dan ketika Tuhan buka jalan lain, sy percaya Tuhan sedang memimpin ke suatu ladang yang baru. Tuhan kita adalah Tuhan yang luar biasa, DIA membuka pintu yang tidak dapat ditutup oleh siapa pun, DIA juga menutup pintu yang tidak ada seorang pun dapat membukanya.

Sy berdoa, supaya kau menjadi saluran berkat-Nya Tuhan di sana. Tuhan akan memakai kau dan apa saja yg kau perbuat akan berhasil. [Mazmur 1]. Trust HIM and never lose faith.

All the best for your future undertakings....God Bless.

1 comment:

vivien_capri said...

wa, pinda suda si Oscar

GBU and Good Luck!

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...