Monday, July 5, 2010

Angan2 di siang hari

Thank God, hari ni semua urusan kerja berjalan dengan lancar..

cumanya di ketiadaan SUB dan KPSU, ada 1 meeting besar pula sy 'macam' kena hadiri hari rabu ni. But then, tak apalah, itu semua kerja!

Hari ni juga, sy selesai membayar saman PDRM 3 bulan yg lepas. Syukurlah boleh bayar online. Kalau tidak maunya sy kena p balai polis subang Jaya. Ni semua last minute juga, gara2 lesen memandu sy akan tamat hari khamis ni. So kena bayar semua yg patut dulu sebelum mau renew, nanti tidak lepas pula!

Sempat juga sy hari ni berangan2 [actually dari semalam sy terfikir kemungkinan ini]. Let say sy pindah Sabah, di mana rumah yg bakal sy sewa atau beli??? jauh lagi lah tu. Tp sy teringat, kakak sulung sy ada beli rumah di sana Telipok. Apartmen lah. Durang pun bukan selalu tinggal di situ, paling2 cuti sekolah di sana lah durang. So, sy terfikir kalau sy dapat transfer di Sabah, sy tidak mau menyewa, tp sy mau tinggal di rumah kakak sy tu. At least ada juga penghuni. Huhuhu, memang berangan! Kakak sy pun belum tau!

Tapi sy buat bbp analisa, kalau ofis sy di area 1B, setau sy hampir semua pejabat persekutuan sudah berpindah di situ, jadi perjalanan dari ofis ke rumah kakak sy tidak juga jauh [menurut orang KK ni]. Jadi more or less, boleh dipertimbangkan lah kot tinggal di rumah kakak sy tu. Hehehe.

Best pula berfikir ke hadapan ni tentang transfer kerja. Semakin tidak sabar, dan semakin bersedia. Cuma 1 saja yg bermain di fikiran sy... mau sembahyang mana nanti.. PCS ka SIB ka? Prinsip sy, kalau sy balik sabah, memang mau berbakti di gereja asal. Tp sy terfikir, sy juga perlu makanan rohani. AM i ready for that situation? entahlah... kalau fikirkan ini, memang sayang meninggalkan apa yg ada di sini...

Oklah cukup lah tu..time to go home..

cukuplah hari ini dengan hari ini, esok biarlah dengan ceritanya...

Btw, I am so blessed today. Sy diberkati dengan Kutbah Pr Joel yg sy dengar online di awal pagi tadi sblm memulakan kerja!

Till then, Be blessed.

5 comments:

thesweetlittlecat said...

semua or perlu diberi peluang utk new job scope.. aku doakan ko dpt tau.. nnti mesti aku rindu 'ngajuk2 manja terasa' kau kat aku! :)

rennylesa said...

thanks kiera...

aku pun pasti merindui kau...

vivien_capri said...

huish..lama g la kot..haha, da jiwang2 ehehehhe

rennylesa said...

jiwang? balik kampung pun kategori jiwang ka ging? hehehe atau the title makes u feel jiwang?hahaha

ya lama lagi lah rasanya..kau sendiri lum lepas permohonan kau..

tapi siapa tau..sy yg duluan dari kau..hihihihi

Mike said...

So its about more than 50% possiblity ko akan balik la ni kan... siap sudah plan mana mo tingal,etc.. sure ada yg gembira dan ada yg bersedih... All the best. Jadilah kehendakMU di bumi seperti di Sorga...

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...