Wednesday, August 11, 2010

wanita oh wanita

Sy bukan seorang yang pemarah, apa lagi merajuk tanpa rasional. Family or Kawan2 dekat yg mengenali saya tahu lah sy macam mana. Kalau pun merajuk, [which is jarang-jarang] itu sangat sekejap, sebab fikiran logik akan membantu saya berfikir dan menganalisa keadaan.

Tapi, ada waktu2, ya di mana setiap bulan
sahabat karib sy akan datang menjenguk saya, sy perasaan emosi sy sebelum dan semasa sahabat karib sy ini melawat sy akan sedikit sebanyak memberi impak kepada diri saya. Sy tau, memang boleh dikawal emosi yang tidak stabil tapi time dia datang mesti ada juga terlepas sikap sy cepat rasa mau marah @ sensitif dan mudah merajuk. Tanpa sy sedar actually. Apa lagi kalau ada keadaan @ seseorang yg mengusik kesensitifan jiwa masa ini.

So sementara
sahabat karib sy ini melawat sy, menemani saya untuk beberapa waktu ada baiknya saya mendiamkan diri dan belajar menguasai diri.

@@@@

4 comments:

Deepa said...

PMS huh, samalah kita. Wanita kan?

rennylesa said...

:)
aah Deepa...

thesweetlittlecat said...

ye ke bukan seorang yg suka mengajuk??? ngehehehe... aku bg perkataan lain: seorang yg mudah TERASA!

PMS aku hanya pd so hubby.. sgt kesian kan???

rennylesa said...

hehe..

ayat ku kiera..'kalau merajuk pun, jarang-jarang'.hehehe...

mudah terasa? ehm..objection your honour! hahahaha.

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...