Friday, September 3, 2010

Komsel ke-10

Komsel kami semalam mencapai siri yang ke-10 perjumpaan. Puji Tuhan untuk kebaikan-Nya dalam setiap pribadi tim komsel. Dan sy bersyukur secara pribadi sebab, minggu demi minggu Tuhan percayakan ada jiwa baru datang ke komsel kami. Puji Tuhan, teman2 tim komsel mulai mengerti untuk mencari jiwa2 spt yang amanat Agung yang telah dinyatakan untuk kita semua di bumi ini.

Komsel kami tidak punya liturgi dan very informal. Ada masa kami bawa lagu dan biasanya lagu kami tu 'Bertemu dengan saudara'..fav kimi..hahaha. Kadang2 terus sharing Firman Tuhan...tapi ya doa pembukaan itu memang wajib lah. Hehehehe. Ada waktu, kami akan tutup dengan lagu penyembahan. So memang tidak terikat lah...saling mendengarkan FT, membagi hidup dlm kelompok kecil dan saling mendoakan itu essensi utama komsel kami. Dan puji Tuhan, sy sentiasa ada terang baru semasa komsel kami.

So semalam, Bonn dan Irene memberi kesaksian yg cukup baik. Ya lah kan, bila ada bahan doa, dan didoakan pasti kita mau tau apakah jawapan doa dia kan. So Bonn memberi kesaksian, ada 1 subjek yg dia dapat highest dlm kelas dia. Wow! Dan Bonn share, sebab itu adalah bahan doa minggu lepas ada kait rapat dengan hal kekuatiran. Tp syukurlah, dia pegang janji Tuhan dalam Matius 6:33...dan ternyata, berkat Tuhan lebih dr yg difikirkan manusia. Tahniah Bonn, sy tumpang gembiran tuk kamu. Tuk irene, dia ada share pasal percutian dia di kg mulai hari ni dan 2 minggu ke depan, dan kewangan dia sangat ketat. Tp sekali lagi dia pegang Mat 6:33, dan jawapan Tuhan, ada bonus tuk penjawat awam raya tahun ni. memang tepat pada waktunya kan. Wah, itu semua kebaikan Tuhan.

Itu lah kerinduan kami semua dalam komsel ini. Bukan saja minta sokongan doa dari teman2, tapi juga mengongsikan berkat dan kebaikan Tuhan yang dialami sehari-hari. Supaya teman2 lain juga dapat mendapat berkat dan dikuatkan.

Sebab itu dalam Ibrani 10:25, 'Janganlah kita menjauhkan diri dari pertemuan-pertemuan ibadah kita, seperti dibiasakan oleh beberapa orang, tetapi marilah kita saling menasihati, dan semakin giat melakukannya menjelang hari Tuhan yang mendekat'.

Ayuh teman2 sy yang membaca blog ini...kalau saat ini terasa anda berseorangan dalam melalui cabaran hidup, cepat sms or cari teman2 yang seiman yang boleh memberi dorongan dan nasihat. Jangan pendamkan seorang...tapi berfellowship lah dengan teman lain.

Till then, happy friday..God Bless

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...