Monday, January 3, 2011

Azam 2011

morning...

pagi ni hari pertama masuk ofis setelah bercuti 2 minggu lamanya. Biasalah tu kan cuti hujung tahun!

saya bersemangat pergi ofis hari ni. Senyuman saya rasa sentiasa memekar di wajah..aise!...buka FB...2 orang sahabat saya sudah selamat bernikah dgn pasangan masing2. Happy for both of them. Di wall sy juga tidak putus2 orang wish congrats tuk engagement sy. Thanks ya...:)

Sy janji mau blog pasal pertunangan sy kan...tapi mood upload gambar belum ada lah (tunggu ah)...tapi mood menulis ada..hihihi

Anyway, sy sampai di KL malam semalam jam 710pm. Sampai rumah around 9pm. Tidak juga jauh sebenarnya tapi adalah ding dong ding dong lagi sebelum sampai rumah. Bilik ditinggalkan 2 minggu sangat berhabuk..plus kain2 sy bertaburan dan tidak disusun rapi. So semalam, kemaskan bilik dalam 1 jam lebih juga. Kepenatan mengemas tapi terasa happy sebab sy berjaya asingkan semua baju yg sudah tidak dipakai. So nampak agak luas almari kecil saya.

Tahun 2011 ni, sy mulakan dengan membaca buku 'Garam dan Terang bagi keluarga' oleh CHung Kai Fa. Penulis ni sya tidak kenal tapi hati sy digerakkan utk membeli buku ini. Sepanjang menunggu masuk flite, dalam perjalanan pulang ke KL saya sudah selesai habiskan 5 chapter. Buku ini sangat bagus dan memberi banyak inspirasi dan pengajaran tuk saya. dalam 2 bulan setengah saya akan menamatkan zaman bujang saya, saya tahu sy harus bersedia bukan saja secara fizikal tetapi terlebih2 adalah kerohanian sya. After i finish read this book, i will let my fiance read the book. (aww..my fiance..hehehe)

so azam saya tahun ni sangat jelas, ke arah persiapan berkeluarga...banyak benda lah kena bersedia...selain dlm 2 bulan pertama ni, sy kena fokus tuk persiapan wedding saya...

dalam hal pekerjaan, hal kenaikan 44 tu sudah diterima cuma official letter belum diterima..tak pa, sabar itu kasih kan. :) Puji Tuhan, berkat tuk orang2 percaya sentiasa ada. Sy mengharapkan sstu perubahan sebenarnya, pindah Bahagian ka, pindah kementerian ka....tapi sy tau segala sstu ada waktunya...azam sy di tempat kerja, enjoy my every single day working and give the best...

dalam hal kewangan, sure kena banyak menyimpan...tidak lama lagi kalau sudah dua-menjadi-satu- pastinya pengurusan kewangan juga berubah..takpa, itu sy dan MM sudah bincangkan.

dalam hal pengembangan pelayanan, kalau diizinkan Tuhan tahun ini sy dan MM akan mengikuti 1 seminar (3hari penuh) dan itu memerlukan kewangan yg kukuh tuk merealisasikan impian..so back to savings juga...tapi sy percaya kalau waktunya Tuhan tuk kami berdua, pasti Tuhan buka jalan. Hal-hal pelayanan lain..itu terpulang kepada kepimpinan gereja...

dalam hal melanjutkan pelajaran, blueprint sy tahun 2012...kalau diizinkan Tuhan juga. Tapi setidak2nya sekarang ini, sy sudah tahu bidang apa yang sy akan ambil. :). So yang ini kena tunggu tahun depan.

dalam hal kesihatan diri, sy mahu kembali aktifkan waktu bersenam saya. Sy menyedari tahun 2010 stamina badan sy sangat kurang so kena berubah!

dalam hal mencantikkan diri, thanks dear for the clinique. Sekarang kena konsisten guna dan teratur. Sya berazam utk punya tidur yang secukupnya. By 12am sudah masuk tidur.(maximum). Sy berazam bangun pagi seawal jam 6am. Sy punya cukup waktu tuk Tuhan, dlm saat teduh sy bersama DIA, dan cukup waktu tuk persiapan ke ofis. Azam baru, zero punch late. Banyakkan minum air masak. :)

finally secara pribadi, sy berazam menjadi wanita seperti dalam Amsal 31. Motto hidup adalah 'Kemalasan adalah bukan makanan ku'. Sy tau itu proses, tapi sy mau lakukan.

:). So...itu azam sy setakat ini...Filipi 4:13 'segala perkara dapat ku tanggung di dalam DIA yang memberi kekuatan kepada ku'. Amen.

p/s-pasal engagement sy sebentar lagi ya...sure sy akan sharekan di sini :)

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...