Thursday, January 13, 2011

Di penghujung tahun 2010, seperti tahun2 yang sudah, saya akan menyambut tahun baru d gereja kampung saya. Cuma kali ni, sedikit perubahan berlaku, acara dalam gereja tidak dapat dilaksanakan sehingga tengah malam, dan countdown new year tidak dapat dilakukan disebabkan ada 1 keluarga di kampung saya ditimpa kesusahan di mana ibu kepada keluarga itu meninggal dunia. Kepimpinan Gereja selain adat kg, demi menghormati keluarga tersebut, acara kebaktian tetap diteruskan tetapi acara2 lain dibatalkan. So, acara yang bermula 530pm berakhir dalam sekitar jam 10pm.

I feel sorry for that family, apa lagi kepergian ibu itu sangat tidak disangka-sangka. Walaupun sy kurang mengenali keluarga ini, (memandangkan keluarga ini sebelumnya di kampung lain, baru berpindah ke kg sy actually)tapi saya tahu kehilangan seseorang yang disayangi cukup memilukan. Salam takziah utk mereka semua. Doa saya, tetap kuat di dalam Kristus, kerana Dialah sumber penghiburan.

Anyway, ada rahmat di sebalik kejadian itu (utk saya). For the 1st time in my life, at the end of the year, I really want to celebrate new year with my family only and at my home. So bila acara gereja cuma jam 10pm, deep down in my heart i feel 'God, I know YOU know exactly what I needed'. Sy rasa malam tu, saya x mau berlama2an dlm gereja menonton acara demi acara, I just wanna have a quiet new year.

So what happened after that, after wishing 'happy new year' to some of my friends and saudara mara, my sister and I together with our nieces headed back to our home. Sampai rumah, kami ambil masa dengan anak2 buah saya main Juara Ria..(game yg beli rumah, beli tapak,etc etc). Sy sudah lama tidak main ni, jadi malam tu kami decide, why not habiskan waktu menjelang 2011 dengan bersukaria dengan anak2 buah kami sambil main games. Itu lebih menyeronokkan!

And YES!...saya sangat rasa seronok! Apa lagi, after this I will have my own family, my own child,...mungkin utk saya bermain2 macam masih single dgn anak2 buah sy itu sudah kurang..or maybe tiada langsung. Sampai sy cakap sama anak2 buah 'kalau nanti momoi ada anak, kamu tidak sayang anak momoi, jaga kamu ah..'bunyi macam mengugut kan! :). Tiada kaitan sebenarnya. Memang semua family kami suka budak2. Dari anak kakak sy sulung, ke kakak kedua sampailah abang sy. :)

Sy juga perasan my kakak sulung mesti mau cari waktu berbual dgn saya..ya lah, mungkin sebab dia tau..tidak lama lagi...kalau ada masalah sy akan kongsikan kepada bakal suami saya dulu..bukan lagi dgn durang. (Hiba babe, waktu tulis ni, lagi2 dengar lagu 'marry you'). Sy pun mau manja2 sama bapa mama juga sudah kurang mungkin. Bukan macam dulu, biasanya sy dan adik sy suka sangat manja2 dgn bapa saya. Wlpn usia sudah 20++ ke atas even sampai sudah keja.


Semakin mendekat kepada hari saya akan kawin, saya semakin berdebar sebenarnya. (tolak tepi dulu persiapan). The feelings that soon I will have my own family, ada husband to cling to..itu semua mengujakan saya...tapi dalam masa yg sama...perasaan hiba ada dalam hati sy. huhuhu...

Oklah...tiba2 jak rasa begini...blame to the hormones. :D

Btw, I thanked God to have such a wonderful and loveable family. And to have these adik2 in my life...they are very adorable..hahahha..





God Bless.

p/s-kakak kamu mau kawin sudah..

No comments:

A decision to make... is it for better or worse?

Sekarang tengah hot itu Korean drama "While you were sleeping'.. lakonan Lee Jong Suk (LJS) dan Bae Suzy (BS). Sedikit penceritaan ...